Boosti Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Jeg har problemer med at varmeapparatet bare blåser varmluft i fart. Så når bilen står stille eller kjører under 50km/t blåser det bare kald luft. Noen som vet hva dette kan være? Når jeg starter bilen så fusker den noe fryktelig et halvt minutts tid. Den høres rett og slett ut som i snekke. Ellers så går den veldig jevnt og fint, det er altså bare det halve minutte etter start den går ujevnt....Hva kan dette være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 oi. Høres akkurat ut som sånn M10''n var før. Problemet der var jo selvfølgelig at gasseren var ras (Men sånn pleier det jo å være på de stakkars) Og det andre var topppakningshavari, problemet var rett å slett at når den fikk stått litt (det varierte litt) så ble sylinder full av vann å den måtte jo pumpe ut dette på den ene sylinderen, gangen var helt jævlig det første minuttet ca. Men kom seg når det ble litt temp å den laga damp av vannet før det lagde problemer så og si.. Toppakningshavariet skjedde en uke etterpå ca, varmen i appartet vekslet veldig også. Men etter en uke så kjørte jeg med en 316 du nesten ikke så i form av at det var en svær hvit sky rundt bilen. Nokså artig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 enten for lite kjølevæske, eller luft i kjølesystemet. du må lufte det. Søk på forumet, står masse gode beskrivelser av lufting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 enten for lite kjølevæske, eller luft i kjølesystemet. du må lufte det. Søk på forumet, står masse gode beskrivelser av lufting Er en grunn til at det er lite kjølevæske (som gjør det til at man har veksling av temp i apparatet), En bil skal ikke bruke vann (noe bruker den jo, men det er ikke snakk om å etterfylle en gang vær 3 måned). Så kan det selvfølgelig være lekkasje. Men regner med trådstarter har skjekket dette.. Jeg stiller meg ivartfall kritisk til å etterfylle vann for så og bare si at alt er ok. Lufting, tja, lufta har ikke kommet inn i systemet helt magisk av seg selv.. Må da ta utgangspunkt i at dette har fungert før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet September 9, 2007 Forfatter Share Skrevet September 9, 2007 Okey....la også merker til at det ryker no fryktelig av bilen før den blir varm når det er under 5 grader ute. Det er jo normalt at det ryker litt av en bil når det er kaldt, men min røyklegger hele veien når jeg kjører avgårde om morran.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet September 12, 2007 Forfatter Share Skrevet September 12, 2007 Sjekka nivået på kjølevæske i dag, og den har ikke brukt mye. Lå rett under normal streken. Har også lufta og sett etter tegn til kjølevæske i olja, men alt ser helt greit ut. Motoren er også tørr og fin....ingen lekasjer. Men hvorfor funker ikke varmeapperatet? Noen som har vært borti detta før, eller noen gode tips til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 Okey....la også merker til at det ryker no fryktelig av bilen før den blir varm når det er under 5 grader ute. Det er jo normalt at det ryker litt av en bil når det er kaldt, men min røyklegger hele veien når jeg kjører avgårde om morran.... Kjenner meg igjen der, høres ut som du får vann i eksosen. Oljen er ikke melkevit i bunn av peilepinne f.eks? Påfyllingslokket er fint å svart? Har du skjekket plugger ? Farven på disse /standen kan gi deg en god indikasjon på om noe er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet September 12, 2007 Forfatter Share Skrevet September 12, 2007 Okey....la også merker til at det ryker no fryktelig av bilen før den blir varm når det er under 5 grader ute. Det er jo normalt at det ryker litt av en bil når det er kaldt, men min røyklegger hele veien når jeg kjører avgårde om morran.... Kjenner meg igjen der, høres ut som du får vann i eksosen. Oljen er ikke melkevit i bunn av peilepinne f.eks? Påfyllingslokket er fint å svart? Har du skjekket plugger ? Farven på disse /standen kan gi deg en god indikasjon på om noe er galt. Både peilepinnen og påfyllingslokket ser greit ut...Bilen går jo osgå som den skal, og kjølevæske nivået synker ikke. Skal sjekke pluggene i morra. Men hvorfor blåser det varmt av varmeapperate når jeg holder god fart. Det er det jeg syntes er så snodig, når jeg kjører under 50/60km/t blåser det bare kaldet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå