SSM Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Er en vibrasjon i området 40-50km/t. Er det noen fenomen ved E30 M3 det? Kast i mellomakslingen mest sansynlig tror jeg, eller jeg regner med at det er det. Viss ikke det er noe annet som pleier å forrorsake vibrering. Er selfølgelig samme hva gir den er i, da det er hastighetsavhengig. Kan det være haryen som er slitt? Mvh
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 En slitt Hardy vill du visuelt se. At det blir kast i mellomaksel sånn plutselig er lite trolig... Kast i mellomaksel ville du dog sett på girspaken, den holder seg ikke rolig for en femmer. Hardy er det som ofte forårsaker vibrering på e30 (er min erfaring). M3'n er ikke så ulik.
SSM Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Har ikke komt plutselig, det var da jeg kjøpte bilen. Viss akslingen ikke er satt riktig sammen så kan det forekomme vibrasjoner. Girspaken trenger ikke nødvendigvis bevege seg så mye, men den rister litt. Er den forsterka hardyen noe å gå for? Må vel ned med eksosanlegget for å komme til den.
Stian Børresen Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 har akkurat samme problemet selv og det er meget irriterende. finner du ut av hva det er så si ifra er du grei;) jeg har ikke hatt tid til å sett på det enda grunnet mye jobb så siden du driver med det nå slipper jeg å skru til langt utpå nattmorgenen:P
SSM Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Tja, jeg ser ikke på det som et stort problem. Bruker ikke M3en så mye, så for meg haster det ikke akuratt. Men det jeg gjør er å sette bilen opp, ta av hjula og kjøre den mens jeg ligger under. Da ser du rimelig fort hva som er på gang der.
straight_six Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 viss det er kast i mellomakslingen, så vil du merke vibrasjoner rundt 60km/h og 80km/h. Viss det er mye kast, så vil dt oppstå en ganske øredøvende basslyd.
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Har ikke komt plutselig, det var da jeg kjøpte bilen. Viss akslingen ikke er satt riktig sammen så kan det forekomme vibrasjoner. Girspaken trenger ikke nødvendigvis bevege seg så mye, men den rister litt. Er den forsterka hardyen noe å gå for? Må vel ned med eksosanlegget for å komme til den. Ja, den er noe å gå for.
SSM Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 viss det er kast i mellomakslingen, så vil du merke vibrasjoner rundt 60km/hog 80km/h. Viss det er mye kast, så vil dt oppstå en ganske øredøvende basslyd. Har bytta og knekkt en god del akslinger på Volvoen, så jeg vet godt hvordan det høres ut når det er kast i en aksling Og det trenger ikke være noe satt antall km/t vibrasjonen kommer. På Volvoen nå så har jeg slakk i splinen ved opplagringa, det rister noe jævli i 40. Da hopper det og danser bra under der, men i høyere hastighet så forsvinner ristinga, men under bilen så ser jeg fortsatt kastet. Merkelig ting det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå