ChrZZ Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Såh.. Da har man endelig fått kjøpt seg ny bil, og solgt den hvite gamle E36-en. Jeg snublet over en grei E46 til en billig penge, så da slo jeg like godt til, selv om det er bare en 316i, 2000-modell. E46-en er en HELT annen sjanger enn E36-en, etter min mening. (dere får unnskylde den dårlige kvaliteten på bildene. Er tatt med mobilkamera, fordi jeg gidder ikke ta ordentlige bilder før jeg er litt mer "fornøyd" med den ) Her er følgende specs som er på bilen nu/fra fabrikk: ------------------------------------------------------------------------ 256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL 464 SKIBAG 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 520 FOGLIGHTS 522 XENON LIGHT 530 AIR CONDITIONING 550 ON-BOARD COMPUTER 662 RADIO BMW BUSINESS CD 842 COLD CLIMATE VERSION ------------------------------------------------------------------------ Det er også med originale 17" alufelger fra BMW. Disse skal bli vinterfelger. Det er også ettermontert et hengefeste på bilen. Dette skal (selvsagt, etter min mening) av så fort som mulig! Det var også montert Thule skistativ/takstativ. Disse er tatt av, og skal selges. Jeg har ikke umiddelbare planer om å kjøpe meg skiboks med det første... Dem skal være verdt 5-600,- brukt (over 1000,- nye). Det kommer en egen tråd for disse. Det jeg har tenkt på av styling, er dette: - 18" alu felger - 60/40mm senk (fjærer og dempere) - Rieger frontleppe - Rieger bakleppe - Rieger sideskjørt (eller liknende) - Rieger bakrutesenker - M3 E46 kopi-speil - Klarglass blinklys (slik at dem ser gjennomsiktig og sorte, lik hovedlyktene) - Hvite/røde baklykter. Enten LED eller tradisjonelle (2001-look). - Soting av vinduer Så, hva syntes folk? Jeg er ihvertfall EKSTREMT fornøyd! Må bare få fikset noe småplukk. F.eks. en firhjulskontroll, og bytte av vannpumpe.
Nino Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Dette blir spennende. jeg hadde/har god sans for din gamle e36. og har generellt meget god sans for e46. så blir moro og se hva du får ut av denne:D gratulerer med ny bil:D
skillbill Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 grattis med ny bil! fet kjerre, har jo prikk lik bare grønn:P hehe eneste jeg ikke liker med planene dine er rieger-plastikken:( men men, din bil, ditt valg
ChrZZ Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Takker, Nino Den nye eieren blir nok glad også skillbill: Thx! Hvordan er din på utstyr? Grunnen til rieger, er pga det er billigere (monteres utenpå originalfanger), samt det blir faktisk veldig bra hehe.
Nino Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 jeg skal innrømme at jeg syns generellt at rieger-plastikken tar seg godt ut.. kjør på ChrZZ!
ChrZZ Skrevet September 13, 2007 Forfatter Skrevet September 13, 2007 Da var diverse småting bestilt/installert. - Innvendig stoffmatter med BMW logo - Ny høyre grillnyre - 2x lyktedeksler til skiltlyset (dem var borte!) - Venstre frontdør, låsesylinderdeksel. Den har også fått byttet vannpumpe. MEN, under bytte av vannpumpen, så ble det også funnet at det ene hjullageret bak straks tar kvelden.. Neste "steg", er faktisk at hjulet kan falle av(!) Så dette må byttes ASAP! Apropos, låsesylinderdeksel på førersiden; så er dette veldig greit for å forhindre/gjøre meget vanskelig å utføre innbrudd. Låsen på bl.a. E46 er nemlig meget enkel å låse opp, så ved å plassere et deksel (slik som på høyresiden), så skjuler man låsen. Del nr: 21 Delenr: 51218216119 (dette er sort, ulakkert, ru overflate, standard) Hvordan bytte: http://www.bimmian.com/elements/page.ht ... HC/KHC.pdf
Larslol Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 nice nice... når kommer bilder fra innsiden?
ChrZZ Skrevet September 17, 2007 Forfatter Skrevet September 17, 2007 Takker takker! Hmm... Innsiden ser ikke -så- veldig pen ut. Dvs, den er litt slitt, med litt skrammer, etc. Skal bytte en del deksler og sånt hvor det er stygt, men kan se om jeg får tatt noen bilder før det. Så lenge jeg ikke får noen kommentarer på noe jeg allerede vet ikke er pent
Gjest Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 ikke monter på Rieger styling, dette er for de mellom 15 og 20 år. gå for en Clean Shadowline look, se gjerne på bilen min og lær. en så fin bil bør holdes orginal så langt det lar seg gjøre, monter på M3 fangere og sideskjørter. gå for Coilover senkesett og glem 18" men heller bruk 19" på E46 for det gjør bilen mere spesiell toning av rutene er rått på Sorte E46 !! jeg kjøpte meg Rød/sorte baklamper i går kveld og jeg skal legge ut bilder når jeg får montert dem på, har stor tro på dem lykke til med en sinnsyk rå bil (tross liten motor)..
ChrZZ Skrevet September 17, 2007 Forfatter Skrevet September 17, 2007 Grunnen til rieger-styling, er pga det er billigere. Skal bare ha leppe. Du har jo selv montert på noe på din originale front? Som du forøvrig ikke vil si hva heter.. Tror jeg også skal holde med 60/40-senk (fjærer og dempere) fra en eller annen normal produsent, og ikke "kaste bort" penger på coilover. Jeg har ikke akkurat tenkt til å stille på høyden -hver dag-.. Blir nok sikkert 19" ja. Håper bare ikke prisen blir latterlig dyrere per felg. Toning/soting av ruter kommer selvsagt på! 4% bak, og 40% foran. Får se hva som skjer av baklamper. Blir kanskje noe smoked. Skal også ha klarglass/sorte blinklys foran. Blir moro å få den ferdig ja! men... blir nok ikke før til våren tenker jeg.. Koster jo..
Ad|oS Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Kommer nok til å bli bra denne her også med tanke på den forrige bilen din Synd med motoren, men blir nok rå likevel. Lykke til
2mMy Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 gratz med bil! 60/40 på e46 blir lavt med leppe på! =)
gaasen Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 ikke monter på Rieger styling, dette er for de mellom 15 og 20 år. gå for en Clean Shadowline look, se gjerne på bilen min og lær. en så fin bil bør holdes orginal så langt det lar seg gjøre, monter på M3 fangere og sideskjørter. gå for Coilover senkesett og glem 18" men heller bruk 19" på E46 for det gjør bilen mere spesiell toning av rutene er rått på Sorte E46 !! jeg kjøpte meg Rød/sorte baklamper i går kveld og jeg skal legge ut bilder når jeg får montert dem på, har stor tro på dem lykke til med en sinnsyk rå bil (tross liten motor).. 15 til 20 år.. For ett helt talentløst og uvitende svar. Uansett hvilket merke styling deler en tar fins det en million kombinasjoner som kan bli kjempedårlig. Men er helt enig i att m-fronten er den peneste til e46. Mens m-hekken syns jeg ser tilnærma lik den orginale og blir kjedlig.. M3 bakenden derimot er kjempefin med leveres kun til coupe og en må bygge den om en del for å få til dette.. Så hær mener jeg en trenger en annen hekk en m.. Uansett er det ikke noe prob å bygge en skikkelig pen og clean bil om en ønsker det UTEN å nødvedigvis bruke M.. Men jeg er enig i att det trengs minimum 19" på e46 pga store skjermbuer og høydejusterbart er jo en selvfølge med tanke på utseende. Lykke til!
ChrZZ Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2007 Fått tatt noen bilder av bilen idag. Må få tatt av hengefeste på bilen snart.. Men må få av hele bakfangeren først, for å komme til for å få den av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå