Anderslien Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Jeg har litt problemer med at bilen rister ved neddbremsing. Den rister veldig lite når jeg bremser, under 90km/t, men over det, så blir det verre, og verre jo større fart. Nesten farlig å bremse over den farta. Rister noe sykt. Bakbremsene var utslitt, så jeg bytta skiver og klosser, men hjalp ikke noe på ristingen. Så er det framskiver og bremseklosser da? De er ikke mer enn et år gamle, og er sånne slissa og ventilerte, med green-stuff klosser. Noen sa at disse klossene var veldig harde, så kan det være klossene som gjør det? Takk for svar!
Mikke1981 Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Vet ikke åssen merke du har på bremse skivene dine foran? Men jeg har ebc og det funker bra. Husker jeg bytta noen foringer på min gammle E34 og da ble ristinga borte når jeg bremsa .
superbmw Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Kanskje du har fått kast i skivene, prøv å bytt de.. Ta fra hverandre kalipperene og rengjør og smør opp skikkelig..
Anderslien Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Vil liksom ikke bytte skivene før jeg helt sikkert vet at det er de. Så må få sjekket om det er noe kast i de eller noe. Men kan bremseklosser forårsake dette? Billigere å prøve å bytte de...
Klinz Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Få eit verksted til og sjekke de på bremserulle, då får du klarhet i om de er skiver eller ikke!
Anderslien Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Mye tar et verksted for å gjøre dette da?
BMW_Racing Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 det kan jo vere foringene i casterstage. Min rista endel under kjøring og nedbremsing. bytta caster stagene på begge sider. Bilen ble mye bedre etterpå
Sir Hofstad Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Ikke sikkert et verksted klarer å fange opp ristingen på rulla... Beste måten er å ta av hjula og sette feks et skrujern mot åket, holde det helt inntil og se om det er kast i skiva ved rotering av navet. - Setter altså noe 90 grader mot skiva, og åket er fint å støtte mot. eller bruke måleklokke. Dette gjelder å sjekke for kast i skiva. Men kan selvfølgelig være andre deler i systemet som er defekte, men lettest å sjekke ut skivene først.
Anderslien Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Jeg har mest tro på skivene, men kan jo være noe annet. Skal prøve ut det du sa jeg, Ske1eton, så får vi se. Hvor får jeg tak i billige skiver til min? Har sjekket GS, Meca og koed, samt noen i USA, men til nå er koed billigst faktisk. 2500kr for skiver, klosser og slitasjevarsler. Men syntes fortsatt det er litt for dyrt...
Gunnar Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Det meste annet enn skiver rister også under kjøring, typisk i 80-100km/t, ikke bare under bremsing. Har opplevd at ubalanse i hjul har vært verre under bremsing enn ellers, men har du ingen vibrasjon/risting i bilen ellers, så er det nok sannsynlig at det er skivene foran eller bak. Hadde du risting før du byttet skiver bak? Kanskje det kom når du byttet skivene? Husket du å avfette skikkelig etter de var montert? Hadde risting under nedbremsing på M5en i juni, og det var faktisk skjev skive høyre side bak som var årsaken. Bytta alle fire rundt om, selv om de var så godt som nye. Treg caliper på samme hjul var årsaken..
Anderslien Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Rister ikke noe i bilen ellers når jeg kjører. Kun når jeg bremser. Rister jo litt i bremsen hele tida når jeg bremser, men blir helt ekstremt fra 90 og oppover. Ristinga var der før jeg bytta skivene bak også. Avfette skikkelig? Har ikke avfettet i det hele tatt jeg. Hva skal det ha å si? Har også prøvd å byttet til andre hjul, men hjalp ingenting det heller.
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Rister ikke noe i bilen ellers når jeg kjører. Kun når jeg bremser. Rister jo litt i bremsen hele tida når jeg bremser, men blir helt ekstremt fra 90 og oppover. Ristinga var der før jeg bytta skivene bak også. Avfette skikkelig? Har ikke avfettet i det hele tatt jeg. Hva skal det ha å si? Har også prøvd å byttet til andre hjul, men hjalp ingenting det heller. Syntes det høres ut som kast i skiver forran jeg.
Anderslien Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Ja, er nok ganske mulig at det er det...
BRIO Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Dårlige foringer og slark i tannstang kan også gi vibrasjoner under nedbremsing, i følge BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå