Towwy Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Hei, jeg har en -88 320i hvor diffen hyler som juling. Så har jeg en -87 316 delebil stående, går det å bruke diffen fra den? Eller blir det 200meter svartspor og null fremdrift etterpå?
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Du kan bruke den, men ved litt sportslig kjøring så vil fremdriften være noe laber. Diffen er ikke akkurat bygd for en M20B20, men i teorien fungerer det.
Towwy Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Ok, var klar over att den gikk å bruke men var usikker på om det ble noe særlig holdbart. Må bli betydelig bedre aks med en slik diff? Edit: Søkte på Realoem og fikk opp dette: Part Cross-reference Part 33101211733 (RMFD FINAL DRIVE) was found on the following vehicles: E30: Details on E30 E30 320i TOURING, Euro E30 316 COUPE, Euro E30 316 SEDAN, Euro E30 316i COUPE, Euro E30 316i SEDAN, Euro E30 318i SEDAN, Euro E30 318i COUPE, Euro Så den er faktisk brukt på 320i stv.
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Hmm, det visste jeg ikke.. Kun av egenerfaring at jeg vet at denne kneler. Hadde en 316 diff i god stand og god Olje, så smøringa var det ikke noe problem med. Men den ula så du ble gal etter kort tid. (Den ble dog ikke kjørt pent)
02 Touring Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Du får dårligere aks med 316i diff (den er 1-4.10) og (320i er 1-4.27) Editt: 316 (med gasser) har 3.91 Så bruk den med god samvittighet den tåler nok litt kjøring. 316i Part 33101211842 (RMFD FINAL DRIVE) was found on the following vehicles: E30: Details on E30 E30 318i SEDAN, U.S. E30 318is COUPE, U.S. E30 316i COUPE, Euro E30 316i SEDAN, Euro E30 318i COUPE, Euro E30 318i SEDAN, Euro E30 320i CONVERTIBLE, Euro E30 318is COUPE, Euro E30 320i SEDAN, Euro Details for all
Towwy Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Ok, men denne har 5trinns kasse..
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 pga. 4-trinnskasse på 316.. Til info, 316 forgasser ble levert både med 4 og 5 trinns kasse. Har en selv.
Towwy Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Nå har jeg vært ute å sjekka litt, det står: 3,91 018 på 316 diffen, er det til noen hjelp?
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Nå har jeg vært ute å sjekka litt, det står: 3,91 018 på 316 diffen,er det til noen hjelp? Tut å kjør
Towwy Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Nå har jeg vært ute å sjekka litt, det står: 3,91 018 på 316 diffen,er det til noen hjelp? Tut å kjør Så 3.91 er utvekslinga? Enda dårligere aks da altså?
Towwy Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Fant også en det står 3,45 278 på, og en lapp som er nesten rustet bort men ender på 308? Beklager alt maset, men ble litt ivrig nå
Fliid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Hmm, den du nevner som har 3.91 (Den hører vell kanskje til en 316 med gasser og 4 trinnskasse) er ikke samme diff som jeg hadde, da 5 trinns ble levert med en som heter 3.64. Jeg ville prøvd den du har som heter 3.45 da 3.91 vil gi deg en dårlige akselerasjon (som jeg kan se det) Men er ingen ekpert på diff..
Towwy Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Ja den 3,91 hører til en 316, det står 5 trinns kasse i den, men den kan jo være byttet en gang i tiden...
D.Toft Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 jo lavere tall, dårligere aks, høyere topphast. høyere tall, bedre aks, dårligere toppfart. har en 1-4.1 diff på min 325 med getrag 260 kasse. syk aks, topphast på litt over 200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå