Gå til innhold

tregstartet m20b20, lekke dyser?


Strnd
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjære motorguruer :)

Min 320 er litt kranglete å sparke igang til tider. Det merkelige er at det virker som det kun er når den er varm. Om morgenen når det er kaldt ute starter den med en gang, og også hvis jeg stopper og starter den igjen. Og når den først er i gang går den som et uhr, null problemer, null fusking.

Det virker som den av og til hoster seg igang på 5 sylindere og så kommer den siste etter at jeg gir litt gass, gjerne med en HVIT røyksky fra eksosen.

Har sjekket tomgangsmotoren, og den ser ut til å fungere.

Research her på forumet tilsier at det kan være en dyse eller fler som lekker, og jeg har prøvd dyserens uten hell.

Så da er det store spørsmålet, hvordan vet jeg hvilke(n) av dysene som ikke fungerer? Eller er jeg fullstendig på villspor?

Takker for svar, da jeg ser for meg at dette er latterlig enkelt bare noen peker meg i riktig retning.. *optimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugger er noen rare dyr har jeg funnet ut.. hadde en bil som gikk greit når den var kald,men som bare kødda da den ble varm.. bytta mye før jeg prøvde å bytte pluggene for å si de sånn...

koster jo bare en 2-300 for nye så verdt å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være riktig at slitte dyser er årsaken. Da drypper det bensin ned i sylinderen. Dette gjør ikke noe når den er varm for da fordamper bensinen, og når den er kald skal den ha mer bensin allikevel. Slik har mine M20 motorer vært, og da er den treg til å starte når den er halvvarm. Synd at nye dyser koster flesk.

Du kan prøve å ha på 3-4 dobbel dose dyserens på en tank, og så bruke normal dose dyserens på noen tanker. Men forvent ikke mirakler. Det koster i hvert fall ikke stort å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Joda, nå har jeg kjørt gjennom en halv flaske red-ex og en boks med pro tec fuel line cleaner. Begge på nesten tom tank for maks effekt, ingen forbedring.

Nye fine plugger har jeg også hatt i, men heller ikke dette gjorde susen.

Hmmpf.. Flere forslag? :) Jeg regner jo med at det er en dyse eller to som kødder, så det hadde vært fint om det var en måte å få sjekket dette på, ikke bare kjøpe seks nye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet hvordan jeg finner ut hvilke dyser som lekker?

kan du ikke ta av coiledningen og ledn til dysene så sveive rundt motor se hvem av pluggene som fortsatt blir våte?

bare sørge for at bensinpumpa går i hele tia, på e30 holder det med plukke av ene ledningen til starter så går pumpa. er slik på min i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...