Strnd Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Hei, kjære motorguruer Min 320 er litt kranglete å sparke igang til tider. Det merkelige er at det virker som det kun er når den er varm. Om morgenen når det er kaldt ute starter den med en gang, og også hvis jeg stopper og starter den igjen. Og når den først er i gang går den som et uhr, null problemer, null fusking. Det virker som den av og til hoster seg igang på 5 sylindere og så kommer den siste etter at jeg gir litt gass, gjerne med en HVIT røyksky fra eksosen. Har sjekket tomgangsmotoren, og den ser ut til å fungere. Research her på forumet tilsier at det kan være en dyse eller fler som lekker, og jeg har prøvd dyserens uten hell. Så da er det store spørsmålet, hvordan vet jeg hvilke(n) av dysene som ikke fungerer? Eller er jeg fullstendig på villspor? Takker for svar, da jeg ser for meg at dette er latterlig enkelt bare noen peker meg i riktig retning.. *optimist* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 plugger er noen rare dyr har jeg funnet ut.. hadde en bil som gikk greit når den var kald,men som bare kødda da den ble varm.. bytta mye før jeg prøvde å bytte pluggene for å si de sånn... koster jo bare en 2-300 for nye så verdt å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Det kan være riktig at slitte dyser er årsaken. Da drypper det bensin ned i sylinderen. Dette gjør ikke noe når den er varm for da fordamper bensinen, og når den er kald skal den ha mer bensin allikevel. Slik har mine M20 motorer vært, og da er den treg til å starte når den er halvvarm. Synd at nye dyser koster flesk. Du kan prøve å ha på 3-4 dobbel dose dyserens på en tank, og så bruke normal dose dyserens på noen tanker. Men forvent ikke mirakler. Det koster i hvert fall ikke stort å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strnd Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 Joda, nå har jeg kjørt gjennom en halv flaske red-ex og en boks med pro tec fuel line cleaner. Begge på nesten tom tank for maks effekt, ingen forbedring. Nye fine plugger har jeg også hatt i, men heller ikke dette gjorde susen. Hmmpf.. Flere forslag? Jeg regner jo med at det er en dyse eller to som kødder, så det hadde vært fint om det var en måte å få sjekket dette på, ikke bare kjøpe seks nye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 har en hel 89 320i motor stående som jeg allerede har solgt deler av. du kan få kjøpe alle dysene mine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strnd Skrevet September 22, 2007 Forfatter Share Skrevet September 22, 2007 Jeg hadde håpet jeg skulle slippe å kjøpe alle, men tilbudet er notert Ingen som vet hvordan jeg finner ut hvilke dyser som lekker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Det kan også være pumpen din som ikke er helt god. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strnd Skrevet September 22, 2007 Forfatter Share Skrevet September 22, 2007 Kun ved oppstart? Bilen fungerer som sagt helt utmerket når jeg har fått start, og starter med en gang hvis jeg starter igjen rett etter at jeg har stoppet den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Ingen som vet hvordan jeg finner ut hvilke dyser som lekker? kan du ikke ta av coiledningen og ledn til dysene så sveive rundt motor se hvem av pluggene som fortsatt blir våte? bare sørge for at bensinpumpa går i hele tia, på e30 holder det med plukke av ene ledningen til starter så går pumpa. er slik på min i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 M20 er verdens enkleste motor å sjekke dysene på... Er bare å nappe opp hele fuelrailen med dysene på og se om de lekker. Trenger vel ikke skrive all verdens om hvordan man gjør det, fordi man ser hvordan det må gjøres ved å kikke på dysegalleriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strnd Skrevet September 22, 2007 Forfatter Share Skrevet September 22, 2007 Det var noe sånt jeg ville vite ja Sjekker dette i morgen, takk begge to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå