knut_olestad Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Var oppom Hydro Texaco på Åndalsnes i går for å hente noen greier til bilen min fra et E28 vrak som skulle fraktes til Molde for hogging. Da jeg kom opp sto Vikingbilen der med E28`n bak, og en strøken E39 Touring oppå. Så nyskjerrig som jeg er måtte jeg spørre hva de skulle med E39`n. Svaret jeg fikk var at den skulle i pressa pga noe styr med avgiftene.. Jeg trodde seriøst ikke det jeg hørte, bilen var uskadd og strøken, så jeg tilbydde meg å kjøpe den for en liten penge, men fikk til svar at han ikke hadde lov å selge den. Aner ikke hvilken modell det var, men om noen er nyskjerrige så ble bilen frakta til hoggern i Årødalen ved Molde. Tragisk at en så pen bil skal presses, kunne da i det minste solgt den i deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Miljøpolitikk at it's best!! Bedre å skrote denne enn å selge den slik at myndighetene får de sårt trengte( ) pengene sine og vi kunne fått nytte av denne bilen.....jadda.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Har vel mer å gjøre med at noen har hentet den i utlandet og ikke greid å betale mva tenker jeg. Men snodig uansett at de velger å vrake den. Det kan jeg ikke tro stemmer! Vet det har vært noen episoder her i området med svindel angående engangsavgift, men i de sakene ble bilene stående hos tollvesenet helt til de til slutt solgte unna på tvangsauksjon. Å skrote bilen vil jo ikke gi noen penger i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Nei, de vil jo til alt overmål måtte BETALE for å bli kvitt den, hvis mva og vrakpant ikke er betalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 He he, systemet funker... Hvorfor ikke bare blir solgt på tvangsauksjon som nevnt over er jo en smule tankeverdig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Yes dette er virkelig god miljøpolitikk, de må sikkert legge på årsavgiften også nå for å dekke inn det det koster å hogge slike biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 Ja høres litt rart ut men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå