a_hansen Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 har bytta motor i bilen min fra en m50b20 til m50b25,men den ligger på 3000rpm på tomgang.noen som har noen tips til å få senka tomgangen. er jo ikke noen justerings muligheter på disse motorene.
Sir Hofstad Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Ofte LMM, men kan være vakumlekkasje, og mye annet. Og gjerne en kombinasjon. Kan forsåvidt være dårlig batteri.... Viktig når dere spør om tips at dere gjerne forteller så utfyllende som mulig om hva som er gjort ved feks ombygging, og hva dere har kontrollert. har svart på utallige spørsmål her inne om feilsøking og tatt for gitt at folk har sjekket det mest elementære, hvor det ikke har blitt gjort. Sier ikke at du ikke har sjekket, men prøv å forklare så grundig som mulig: Nye plugger, LMM kontrollert, ikke vakumlekkasje , montert motor med tilhørende styreenhet osv.
a_hansen Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 har sjekket:lmm,alle slanger,tomgangregulator og batteriet er nytt. bytta hjerne og ledningsnett på motoren før jeg satte den i bilen
Sir Hofstad Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Hint kan være å måle ut motortempsensor,kam og veivakselsensor. Sjekke drivstofftrykk. 3000 er mye, på def LMM bruker det å legge seg på ca 18-2000. Hvordan er den på pådrag osv?
a_hansen Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 kam og veiv aksel sensor har jeg også sjekka.har ikke fått prøvd bilen på veien enda fordi jeg venter på en gass vier som er bestilt.men virker som gass responsen er bra. kan det ha noe og si at jeg ikke har montert luft filter enda?
Sir Hofstad Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Viktigere at det er tett fra LMM og bak,men er ikke noe særlig uten filter, da vil jeg anbefale å tre noe rent tøy el over åpningen. Er det andre ting du ikke har koblet osv?
a_hansen Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 er tett fra lmm og bak over.skal ta en grundig sjekk i morra om det kan være noe jeg har glemt
BingMW Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Hvordan fikk du sjekket veivakselsensor? Tror nemlig jeg har samme problem med gammelbilen. Ofte hjelper det ikke å bytte disse, da avstanden mellom sensor og vaivaksel endres med tidens tann. Da hjelper det ikke å skifte sensor. Ikke at jeg sier at det er det du har gjort, men man må "mekke selv" en løsning for å sikre at avstanden er korrekt. Vet ikke akkurat hvordan sensoren er festet, men går ut fra at det er i blokken?? Skal snart se på mitt eget problem, så jeg får solgt gammelkjerra...
BingMW Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Det heter nå en gang "veivakselsensor" og IKKE "vei aksel sensor". Hvordan tror dere at man kan finne fram i forumet, hvis dere absolutt skal dele opp alle ordene?? På norsk har vi IKKE orddeling. Det er et engelsk fenomen. Ser for så vidt mye dritt fra våre naboer, svenskene og danskene, men man får begynne hos sine nærmeste... Synes forøvrig at man skal holde seg til skriftspråk, og ikke dialekt. Det står vel forøvrig i forumets vedtekter?
a_hansen Skrevet November 17, 2007 Forfatter Skrevet November 17, 2007 fant feilen på bilen min i går kveld.dobbelt sjekka alle følere og sensorer og da fant jeg ut at det var kam føleren.bytta den så nå går den helt normalt på tomgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå