Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bytta motor i bilen min fra en m50b20 til m50b25,men den ligger på 3000rpm på tomgang.noen som har noen tips til å få senka tomgangen.

er jo ikke noen justerings muligheter på disse motorene.

Skrevet

Ofte LMM, men kan være vakumlekkasje, og mye annet.

Og gjerne en kombinasjon.

Kan forsåvidt være dårlig batteri....

Viktig når dere spør om tips at dere gjerne forteller så utfyllende som mulig om hva som er gjort ved feks ombygging, og hva dere har kontrollert.

har svart på utallige spørsmål her inne om feilsøking og tatt for gitt at folk har sjekket det mest elementære, hvor det ikke har blitt gjort.

Sier ikke at du ikke har sjekket, men prøv å forklare så grundig som mulig:

Nye plugger, LMM kontrollert, ikke vakumlekkasje , montert motor med tilhørende styreenhet osv.

Skrevet

kam og veiv aksel sensor har jeg også sjekka.har ikke fått prøvd bilen på veien enda fordi jeg venter på en gass vier som er bestilt.men virker som gass responsen er bra.

kan det ha noe og si at jeg ikke har montert luft filter enda?

• 1 month later...
Skrevet

Hvordan fikk du sjekket veivakselsensor? Tror nemlig jeg har samme problem med gammelbilen.

Ofte hjelper det ikke å bytte disse, da avstanden mellom sensor og vaivaksel endres med tidens tann. Da hjelper det ikke å skifte sensor. Ikke at jeg sier at det er det du har gjort, men man må "mekke selv" en løsning for å sikre at avstanden er korrekt. Vet ikke akkurat hvordan sensoren er festet, men går ut fra at det er i blokken?? Skal snart se på mitt eget problem, så jeg får solgt gammelkjerra...

Skrevet

Det heter nå en gang "veivakselsensor" og IKKE "vei aksel sensor". Hvordan tror dere at man kan finne fram i forumet, hvis dere absolutt skal dele opp alle ordene??

På norsk har vi IKKE orddeling. Det er et engelsk fenomen. Ser for så vidt mye dritt fra våre naboer, svenskene og danskene, men man får begynne hos sine nærmeste...

Synes forøvrig at man skal holde seg til skriftspråk, og ikke dialekt. Det står vel forøvrig i forumets vedtekter?

• 2 weeks later...
Skrevet

fant feilen på bilen min i går kveld.dobbelt sjekka alle følere og sensorer og da fant jeg ut at det var kam føleren.bytta den så nå går den helt normalt på tomgang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...