Tam Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Henter en E34 525I denne uken som skal bygges om til E34 M5. Har hørt/lest på et forum at enkelte har fått problemer med tilatt totalvekt pga dette og har måttet ta ut baksete for å komme under maks akselvekt/totalvekt. Har søkt på div forum uten å finne det igjen. Er det noen som har personlig erfaring her på godkjenning av et slikt prosjekt.
Gunnar Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Selv om bilen blir komplett ombygd, så får du ikke endra opprinnelig tillatt totalvekt, og det er der problemet ligger. En M5 har altså normalt høyere tillatt totalvekt enn de med mindre motor, og hvis det etter ombyggingen er for lite igjen å gå på, i forhold til at egenvekten har blitt så oppspist at det ikke lenger er rom til fem personer på totalvekten, så må den nedregistreres på antall personer.
Tam Skrevet September 13, 2007 Forfatter Skrevet September 13, 2007 Ok, flere av de M5 jeg ser på har "bøtte" seter bak dvs de er 4 setere. Har du totalvekt osv tallene på M5?
Lariss Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Morn.Har handla meg en s38b36 motor med ledningsnett til min 90 mod e34 525. Har du elskjema på bygginga di? Mvh Stein Gunnar
Tam Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Skrevet Mai 7, 2011 Morn.Har handla meg en s38b36 motor med ledningsnett til min 90 mod e34 525.Har du elskjema på bygginga di? Mvh Stein Gunnar Tregt svar..men jeg byttet hele ledningsnettet. Bilen er godkjent ombygget også uten noen problemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå