Gå til innhold

Sentrallås E30 - tvinge til å åpne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med bilen at sentrallåsen min ikke fungerer å det ser ut til at den har gått en en slik "double lock" funksjon da jeg ikke får opp dørene innen ifra. Har byttet rele til ingen nytte.

største problemet er nå at jeg ikke får opp bagasjelokket å det må opp for baklyktene mine funker ikke. Er det noen mulighet for å åpne alle dørene/låsene uten nøkkel, sette 12v et eller annet sted i relekontakta f.eks?

evnt. andre måter å åpne bagasjelokket

Skrevet

Mulig et dumt spørsmål, men har du prøvd sette på tenninga.

Sentrallåsen min kødda seg mens jeg var inne i bilen og fikk ikke låst opp bilen fra innsiden. Men når jeg vrei om nøkkelen så åpna den seg.

Skrevet

ta ut bakseteryggen, kryp inn de hullet i midten å skru løs den tappen som går ned i låsen, de gjore jeg en gang :shock: . litt kødde, men det går. vet ikke om det er no hjelp men du får vertfall opp bagasje luka

Skrevet

For noen gode forslag gutta. Må jeg si. For faen, er vell noen med elektriske tegninger over dette som kan komme med det rette svaret! For ja, du kan koble deg på (siden du allerede er kommet inn i bilen) kretsen som tilhører låsen bak. Etter hva jeg kan gjette (har ikke sentral selv) så ligger kbalene på høyre side (sett bilen forfra) sammen med alle de andre kablene dine. Går opp langs seteryggen på høyre side og gjennom ett hull sånn litt under toppen av baksete rygge. Kobl deg på de rette der så er du nok i boks. Dette kan du nok få svar på hos BMW og ;)

Skrevet

ja, det må jo nesten gå å koble meg på et sted, men om det er sånn at det ligger i klem et sted vil det muligens ikke funke alikavel. Skal prøve det.

Skrevet

men vist selve sentrallås motoren er brendt/ødelagt så hjelper det uannsett ikke å koble seg på slik, men om den er ok, så går det...

min var brendt, riktignok på en e-34, og for å få opp bagasje luka da, måtte jeg komme meg bak via cupèen og skru løs låse mekanismen for å få åpnet bagasje luka, så kjøpte jeg ny sentral lås og monterte, og da var alt i orden igjen...

Skrevet

det sitter vel motor i alle dørene/lukene? Her er det kun førerdøra som åpner. ikke noe elektronisk som kjører i det heletatt. synes det er rart. hehe

Skrevet

Alle motorene er ikke brent, høres snodig ut ivartfall. . Sist jeg skjekka så hadde ikke E30 luftstyrt sentrallås men rein skjær strøm. Ja, det går ann å koble seg på, jeg har ikke tegninger over dette, men har sett gode tegninger over sentral på E30 før.

Skrevet
(siden du allerede er kommet inn i bilen)

Hvem sier han har kommet seg inn i bilen?

Stakkaren sitter jo i bilen og prøver fortvilet å komme seg ut, men heldig som han var hadde han en www .bimmers. no i lomma! :shock:

Skrevet

formulerte meg kansje litt dumt/feil i tråden tidligere... beklager det.

poenget var:

sentral lås motoren i bagasje rommet var defekt (som jeg fant ut i senere tid)

og dette påvirket resten av sentral lås systemet mitt, for jeg klarte ikke å låse opp bilen utenfra ved hjelp av sentral låsen, måtte bruke den "nød løsninga" (vri nøkkel, trekke til seg å vri andre veien.)

kom meg inn i bilen, og brukte denne løsninga til jeg fikk tid til å sjekke... da viste det seg at jeg fikk låst opp alle dørene fra innsiden, uten problem, men den i bakluka var blog fast...

så da krøp jeg gjennom cupeen som beskrevet ovenfor, skiftet sentrallås motoren og sentrallåsen i bilen funket fint...

jeg ser nå i ettertid at det ikke var det trådstarter spurte om i det hele tatt, og at jeg har rotet litt med innlegget, og nok en gang beklager jeg dette...

Mvh

roy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...