Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, driver å bygger turbo på bmwen nå, men har ikke såå mye peiling på turbo osv, har alle delene jeg trenger utenom turboen nå,

Hittils har jeg tatt av eksos,manifold og driver og tar av bunnpanna

Nå holder jeg på å tilpasse intercoolern,men får ikke plassert røra slik jeg vill,

når jeg skal sette på trykkrør på motoren så er den Kulelignende greia iveien, får ikke til å tilpasse det,

er det noen som har bilder av hvordan man kan feste røra ifra intercooleren på en 325i sedan? : )

takker for svar!

(skal prøve å legge ut bilder senere)

Skrevet

Når du skal plassere trykkrør, så måtte ihvertfall lydhornet omplasseres. Da du skal ha røyr fra innsugssiden og ned til intercooler. Ellers er det jo generelt trangt i e36 sekser :lol:

Skrevet

Bruk god tid... Se på flere steder og kartlegg inni hodet eller på et ark hvordan du vil gjøre det. Så ser du på hva du må endre på for at det skal bli sånn som DU vil ha det. Så begynner du å tilpasse rør og div deler for at det skal passe.

Skrevet
Bruk god tid... Se på flere steder og kartlegg inni hodet eller på et ark hvordan du vil gjøre det. Så ser du på hva du må endre på for at det skal bli sånn som DU vil ha det. Så begynner du å tilpasse rør og div deler for at det skal passe.

ja skjønner:)

har festa cooleren nå værtfall så tenkte jeg å legge opp rør osv imorgen,

en annen ting jeg har bestemt meg for er at jeg skal borre i bunnpanna uten å ta den av, og helle oppi gammel olje så eventuelt spon kommer i den så kan jeg tappe ut den etterpå, noen som mener det kan funke ok?

: )

Skrevet

bilder kommer ettervært ja :) skal feste trykkrørene på intercooleren idag,

å borre i bunnpanna imorgen : )

er det noen andre som har festet rørene ifra intercoolern rett på luftfilteret? at du setter det på der luftfiltere har vært?

Skrevet

Jeg hadde festet det med samco slange på LMM.. Men hadde av og til problemer med at den den ikke sto fast.. blåste den av festet. Siden LMM var akkurat litt for liten. Hvis det var det du tenkte på?

Hvor stor indre diamenter er det på nippelen du skal bruke i bunnpanna?

Skrevet

en annen ting jeg har bestemt meg for er at jeg skal borre i bunnpanna uten å ta den av, og helle oppi gammel olje så eventuelt spon kommer i den så kan jeg tappe ut den etterpå, noen som mener det kan funke ok?

: )

Jeg vil absolutt anbefale å ta av bunnpannen 8)

Stooor sjanse for at det blir liggende en del spon igjen dessverre..

Er ikke så mye arbeid å ta av bunnpannen :)

Skrevet

Trenger ikke å ta ned forstillingen heller :P

Jeg løsnet motorfestene og løftet motoren maks med "elefant/snabel" jekk, løsnet så bunnpanen...

Du vil ikke klare å få ut bunnpannen enda, så du må løsne tannhjulet til oljepumpen(1 mutter), og så løsner du oljepumpen(3 eller 4 bolter).

Etterpå legger du bare oljepumpen nedi bunnpannen, og smyger pannen helt ut 8)

Skrevet

jaokey:)

takker for svarene!

Skal vell ha 17mm nippel tenker jeg, for sikkerhets skyld;) men er litt skeptisk på å ta av bunnpanna egentlig, er litt skeptisk til å jekke opp motoren men..,hehe

er det noe jeg må ta av når jeg jekker opp motoren?

har løsnet alle skruene i bunnpanna og løsnet motorfestene så kan like godt ta av bunnpanna egentlig, vist det ikke er sååå mye arbeid.

: )

Skrevet

Går greit å ikke ta av noe, men følg godt me på radiatorslanger og forsåvidt alle andre slanger :lol:

Det er IKKE mye arbeid, men jekk forsiktig opp, at du ikke klemmer noe eller river noe av :)

Skrevet
Går greit å ikke ta av noe, men følg godt me på radiatorslanger og forsåvidt alle andre slanger :lol:

Det er IKKE mye arbeid, men jekk forsiktig opp, at du ikke klemmer noe eller river noe av :)

ja skjønner, hmm, skal jekke den opp nå men er litt nervøs for å ødelegge noe, jeg skal støtte jekken på slutten av girkassa eller? nermest bunnpanna som mulig?

skal jeg jekke den opp mye eller?

Skrevet

nå har jeg prøvd i 2 dager, ca 7 timer til sammens å få ut bunnpanna men det går ikke:P

så tror det likeste ifra min side er å borre imens den står på,

helt fremst på bunnpanna er det jo et stag som går så høyt som den ikke vill komme forbi, henger seg bare fast,

har jekka opp motor max og løsna traversn men fortsatt ikke sjangs til å få den ut=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...