artax Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 Heisann jeg har kjøpt meg en e28 518 87 mod. jeg lurer på hvordan det er å bygge denne om til 535, får jeg det godkjent hvis jeg har en godkjent e28 535 bil som jeg bare tar å flytter delene over i fra? hvis jeg ikke ikke får det gokjent eller bestemmer meg for å ikke god kjenne det, hva skejr da på en eu-kontroll? vil det se at det er byttet motor( hehe ja jeg vet det er en vis forskjell på en 1.8 4er og 3,5 6er) men reagerer de på det? vet det kanskje er andre poster her inne om akkurat dette men fant ikke noe som hjalp meg og viste ikke helt hva jeg skulle slke etter. Takker for alle svar jeg får mvh Eirik
rolfi88 Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 heisann.. det skal ikke være noe problem med godkjenning så lenge bremser o.l. blir forandret etter standarden til 535. er mangen som har hatt slike prosjekter og fått det godkjent, til og med en bygd 550 har blit godkjent etter litt om og men. så stå på
Morty999 Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 bremsene på en 535i er like som på 520, 525 osv.. bare skivene foran som er ventilerte og skiver bak.. alt er likt bak bare du har skiver... driver med samma selv.. bare att jeg har 520..
artax Skrevet September 13, 2007 Forfatter Skrevet September 13, 2007 ok men er det ikke noe sånn at du må doukumentere alt du gjør? syns jeg har leste noe slikt her inne en gang. noen som kan folkare meg litt hva jeg må doukumentere og slikt? hvordan det virker liksom?
Aroid Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 bremsene på en 535i er like som på 520, 525 osv.. bare skivene foran som er ventilerte og skiver bak.. alt er likt bak bare du har skiver...driver med samma selv.. bare att jeg har 520.. på en 518/520/524td har vakum på hoved brems forsterkeren og på 525/528/535/M535/m5 har hydraulkisk hovedbrems forsterkeren og det også må byttes når man skal bygg om.
artax Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 ok er dette stress å bytte om eller? så det skal ikke mer til for å få den godkjent altså?
artax Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 heisann jeg har funnet ut at donor bilen som jeg skulle kjøpe er en 82 modell ombygd til 86 535 godkjent, men jeg har hørt at du ikke kan ta en gammlere motor og sette i et nyere karosseri stemmer dette? tenkte siden min er en 87 mod, noen som vet hvordan dette er?
artax Skrevet September 17, 2007 Forfatter Skrevet September 17, 2007 hvem er det jeg må ta kontakt med for å spøre om "lov" til å bygge om bilen min? er det biltilsynet? går det an å sende mail til de eller må jeg ringe eller gå ut til de? noen som vet. på biltilsynet.no står det en mail addresse men også at Spørsmål via mail blir ikke besvart noen som kan hjelpe meg?
rolfi Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 hvem er det jeg må ta kontakt med for å spøre om "lov" til å bygge om bilen min? er det biltilsynet? går det an å sende mail til de eller må jeg ringe eller gå ut til de? noen som vet.på biltilsynet.no står det en mail addresse men også at Spørsmål via mail blir ikke besvart noen som kan hjelpe meg? Biltilsynet er på www.vegvesen.no. De suger i å svare på mail, så du bør snakke med de på telefon eller per brev. Skulle trodd de levde i 1980 enda Litt OT, men hvor fikk du tak i delebilen hen? Og en ting til jeg tenkte på. Hvis donorbilen er godkjent som 535i, så kan du bare vise til den og at det er godkjent. Blir jo samme ombygningen som allerede er gjort Det skulle bli enklere, men det litt ettertanke så er ingenting enkelt i Norge...
Mpower20 Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Delebilen er min, for øyeblikket. Hehe Hadde vært et fett prosjekt for artax om dette går i boks. Delebilen har forøvrig et "skutt" karosseri, og kan ikke brukes. Men tenkte kansje et karosseribytte på den gamle 535'en hadde vært det letteste. Altså stortsett det samme som å flytte motor og drivverk over men bare flytte over karosserinr også. Noen som har erfaring med å få noe som dette godkjent?
rolfi Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Delebilen er min, for øyeblikket. Hehe Hadde vært et fett prosjekt for artax om dette går i boks. Delebilen har forøvrig et "skutt" karosseri, og kan ikke brukes. Men tenkte kansje et karosseribytte på den gamle 535'en hadde vært det letteste. Altså stortsett det samme som å flytte motor og drivverk over men bare flytte over karosserinr også. Noen som har erfaring med å få noe som dette godkjent? Det er vel ikke en svart en med stålstyling og blått sportsvelourinteriør? Chassisnrbytte blir nok aldri akseptert, det var vel heller før i gamle dager det gikk ann. Men det er bare å snakke med biltilsynet og høre, de vet bedre enn meg hva som er lov og ikke
Mpower20 Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Delebilen er min, for øyeblikket. Hehe Hadde vært et fett prosjekt for artax om dette går i boks. Delebilen har forøvrig et "skutt" karosseri, og kan ikke brukes. Men tenkte kansje et karosseribytte på den gamle 535'en hadde vært det letteste. Altså stortsett det samme som å flytte motor og drivverk over men bare flytte over karosserinr også. Noen som har erfaring med å få noe som dette godkjent? Det er vel ikke en svart en med stålstyling og blått sportsvelourinteriør? Chassisnrbytte blir nok aldri akseptert, det var vel heller før i gamle dager det gikk ann. Men det er bare å snakke med biltilsynet og høre, de vet bedre enn meg hva som er lov og ikke Nei, er nok ikke den desverre. Min er ikke i kjørbar tilstand for å si det slik. Men motor og drivverk er bra da, men karosseri, interiør og eksosanlegg er det manko på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå