2mMy Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 Ute å tok en liten kjøretur! bort til Richie85, det ca en tur på 10 min kanskje! Idet jeg stopper etter å ha rygget inn til Richard(ca 40m) ser jeg at gradestokken har gått litt over normalen, en liten bit bare! bilen står stille en stund, sjekker litt, etterfyller kanskje et par liter vann i ekspansjons tanken! starter bilen. Bilen står å går et kvarter på tomgang ca, og får normal arbeidstemp! Tar en liten kjøretur opp og ned noen bakker. Grovt en kilometer eller no slikt, bilen er fortsatt normal! Men så kommer jeg til det punktet hvor jeg rygger ned til Richard igjen, og sannelig beveger gradestokken seg opp igjen! Har ikke gjort det før! :\ Kan det ha sammenheng med at det kanskje var litt lite vann? Noe annet som kan forårsake slikt? Fikk et tips om at det kanskje kunne være no luft i radiator.. men det får jeg sjekke litt opp etterpå!
Steffan C Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 Er sirkulasjonen bra? Skal være en liten stråle i toppen av radiator(ta av lokk) når du ruser den litt. Husk på hva jeg sa til deg på Våler! Vær obs på høye temperaturer på din alublokk motor.
2mMy Skrevet September 13, 2007 Forfatter Skrevet September 13, 2007 hehe, husker det ja! skal se på radiatoren litt i morra tenker jeg! Bare ha litt mer lys! hadde ikke tenkt å bytte motor heelt enda
2mMy Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 hmm, idag blei bilen enda varmere! så fikk endelig dratt bort på verkstedet, bare handla noe deler først tror jeg fikk lufta en del! fikk hvertfall på bortimot 5 liter vann! holdt mye bedre hjem, men hadde en liten oppgang, før den sank ned igjen og kunne fint stå på tomgang!
CEJ Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 hmm min er også sånn.. drekker vann egentlig.. finner ingen lekkasje eller noe. men har mått etterfylle en god del.. har holdt seg fint en liten stund nå, men forsvinner endel vann..
Viko Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Er det kun denne 520 med alu blokk M52TU som bruker vann? Er dette sikkelege dårlige blokker? Min er gått 230k og den er helt fin.
Toro Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Ville bytta vannpumpa. Den har en tendens til å gi seg på rundt 200K på M52. Kan fort bli dyrt å ikke gjøre det
CEJ Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 min har ny vannpumpe og termostat og radiator..
Viko Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Ville bytta vannpumpa. Den har en tendens til å gi seg på rundt 200K på M52. Kan fort bli dyrt å ikke gjøre det Okay, men eg mener den blei bytta på 185k når toppen var bytta.
bjalle Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Du fylte vel på med frostvæske og ikke vann,du må kun bruke frostvæske fordi den smører systemet inkludert vannpumpa og beskytter mot kulde.Har samme motor selv og har aldri hatt problem med kjølesystemet,Før systemet luftes må bilen være gjennomvarm(halvtimes kjøring)og ikke rør påfyllingslokket du må kun bruke de 2 lufteskruene til systemet,en sitter ved vannpumpe og en ved siden av påfyllingslokket.ikke skru de for hardt til fordi gjengene har lett for å gå.Påfylling av kjølevæske må kun gjøres når motor er kald(helst over natten)
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 Har bare etterfylt med vann foreløpig! se om det hjelper! hvis ikke må jeg nok gå løs på vannpumpa ja! Er jo ikke helt tom for frostvæske heller, og veit det senker frysepunktet! problemet var jo bare at bilen ville jo ikke gå en halvtime engang før den var for varm! maks 10-15 min før den var helt oppe på rød!
CEJ Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 høres ut som vannpumpe ja. pass på stakkars toppen din nå!
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 jaja. nå fikk jeg på 3 liter med frostvæske og! bilen blei varm etter en god stund! ca 5 min kjøretur og driftstempen var oppe! tok en liten tur til tempen gikk opp, snudde kjørte tilbake og tempen gikk ned! :\ og så sto den sånn på tomgang i en 15-20 min før den begynte sakte å gå oppover!
CEJ Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 jaja. nå fikk jeg på 3 liter med frostvæske og! bilen blei varm etter en god stund! ca 5 min kjøretur og driftstempen var oppe! tok en liten tur til tempen gikk opp, snudde kjørte tilbake og tempen gikk ned! :\og så sto den sånn på tomgang i en 15-20 min før den begynte sakte å gå oppover! har du prøvd å bytte termostaten da? kan jo hende den har hengt seg opp..
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 fikk på ca 4 liter til med vann! så nå tok jeg en liten runde, og da holdt den seg bra! så har ca fylt på 8-9 liter vann og 3 liter frostvæske nå da..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå