Ole@Automote Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Her er det no muffens, lekker vann en plass. Er det veldig hvit røyk ut bak når du kjører? kan hende toppakninga har tatt kvelden.
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 Her er det no muffens, lekker vann en plass. Er det veldig hvit røyk ut bak når du kjører? kan hende toppakninga har tatt kvelden. i grunn ikke noe av det heller nei! spørs om ikke den har blitt kjørt usannsynlig tom!
CEJ Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 er plass til ca. 8liter kjølevæske/vann tror jeg det er..
Ole@Automote Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 merkelig om du skal klare å kjøre den så tom som du beskriver uten att den koker for mange liter siden. Har du sjekket om det er vann i oljen?
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 nei, har ikke sjekket oljen for vann! men har ikke lagt merke til noe ekstra røyk fra eksosen heller! alt vannet har jo ikke holdt seg nedi da.. har sett en del våte striper etter bilen!
Fliid Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Bilen din bruker vann så det holder. Jeg holder en knapp på at vannet ditt forsvinner ut toppakning om det ikke er vann i olja. Så sånn er det.
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 Bilen din bruker vann så det holder. Jeg holder en knapp på at vannet ditt forsvinner ut toppakning om det ikke er vann i olja. Så sånn er det. frykter dessverre noe slikt ja!
Ole@Automote Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 nei, har ikke sjekket oljen for vann! men har ikke lagt merke til noe ekstra røyk fra eksosen heller!alt vannet har jo ikke holdt seg nedi da.. har sett en del våte striper etter bilen! Våte striper etter bilen? hmm er det noe som lekker kansje?
Fliid Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Hvis du har våte striper etter bilen så vil den lekkasjen være mulg å se om du åpner panseret å skjekker eller du jekker den opp å ser nedenfra. Er ikke værre. Er det ikke utvendig lekkasje (våre poster kom samtidig så la ikke merke til at du hadde sett striper) så er det innvendig lekkasje.
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 aner ikke.. var ute igjen nå! ekspansjons tanken var tom igjen! så tørt ut på bakken! men ser jo litt vått nedi mellom motoren da! ikke lett å komme til egentlig! :\ godt jeg ikke er avhengig av bilen akkurat atm! men da blir det sikkert som ny bil når man er ferdig! nye øvre bærearmer og powerflex foringer rundt om! + evt toppakning og slikt da!
Fliid Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Ekspansjonstanken tom selvom du ikke har brukt bilen? Eller misforstod jeg nå ?
2mMy Skrevet September 15, 2007 Forfatter Skrevet September 15, 2007 Ekspansjonstanken tom selvom du ikke har brukt bilen? Eller misforstod jeg nå ? du forsto ganske riktig! fyllte før jeg dro en tur på butikken osv ista! bilen funka fint da! 3 min kjøretur til butikk, liten runde tilbake 10 min ca og bilen ble ikke varm! Sjekka tanken nå ja, da var den tom! men så fortsatt ikke noe vått på bakken!
Fliid Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Da har du jo brukt bilen siden sist gang du fylte på. Se etter utvendig lekkasje du. Slangen i bunn av radiator vill jeg sett på først. Finner du ikke lekkasje så er det bare du som har grisa når du har fylt på vann så det har detti i slumper når du har begynt å kjøre.
Deep Dish Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Samme skjedde på min bil, tempen gikk opp og ned, og kjølevesken forsvant uten at det gav noen våte flekker under bilen. Var helt sikker på at toppakningen var gåen, så jeg satte den inn på verksted. Det viste seg at termostathuset hadde smeltet.?! Er vistnok laget i plast.... Så jeg var lykkelig da verkstedet ringte å gav meg diagnosen.! Får håpe at du sliter med samme ting, og at toppen er fin....
2mMy Skrevet September 17, 2007 Forfatter Skrevet September 17, 2007 blir ikke noe mer klok jeg! tok av motordekselet på undersiden, og satte bilen inn i garasjen! ikke noe å se når bilen står stille! alt er normalt! startet bilen, den gikk fint på tomgang i hvertfall 20 min! så tok da en kjøretur, 5 min! og når jeg ta kom tilbake så renner vannet ut på toppen av ekspansjonstanken! mye og! kjører bilen inn i garasjen, fyller på ca 5 liter vann! starter bilen og lar den gå på tomgang! vannet sirkulerer og renner ut på toppen, sikkert litt mye så det er greit. men etterhvert som bilen har fått opp driftstempen igjen, så bobler det mer og mer i ekspansjonstanken, nivået farer veldig opp og ned! gasser og vannet renner over, sånn går det i ca 5 min, uten at bilen blir varm! så virker det som det skjedde noe, ga litt/masse gass igjen og den tømte glatt ekspansjonstanken! halvmeter rett til værs, hver gang jeg ga gass! :\ kan det være noe eksos i kjølesystemet som blåser vannet ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå