Gå til innhold

Merkelig varmeproblem e39!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Luft, luft, luft :) er lufta som gjør at den bobler.. Du bør sette den bort til noen som kan ta en sjekk på den for deg, kan hende du sparer masse kroner på det..

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Få trykktestet kjølesystemet ditt.

Du har nok lekasje så det holder. Tipper på thermostathus eller radiator\ekspansjonstank. Kan være så enkelt som o-ringen mellom ekspansjonstank og radiator.

Dette må du følge med på. Varmkjøring er ikke vidre sunt.. :)

Skrevet

er forskjell på luft og noe som ligner på et vulkan utbrudd da!

her snakker vi om at det blåste litervis med kjølevæske opp i lufta ved to moderate gasstrykk!

Skrevet

hørte med bmw idag (tronrud) om hvor mye dem skulle ha for å skifte toppakning...

mellom 12-15000kr trodde han!

regna med å bruke en 10-12 timer på jobben..

Skrevet
  2mMy skrev:

her snakker vi om at det blåste litervis med kjølevæske opp i lufta ved to moderate gasstrykk!

Høres ut som du får sylinder trykket i kjølesystemet. Men jeg har tatt feil før jeg ;) Har du prøvd å lufte endel, fler forsøk, holdt på en stund så sitter man ikke igjen med så mye annet enn toppakning.

Skrevet
  Fliid skrev:
  2mMy skrev:

Høres ut som du får sylinder trykket i kjølesystemet. Men jeg har tatt feil før jeg ;) Har du prøvd å lufte endel, fler forsøk, holdt på en stund så sitter man ikke igjen med så mye annet enn toppakning.

sitter med den samme teorien.. om at toppakninga gir seg når den blir varm, og at rett og slett bilen blåser reint kjølesystemet!

Så man får gjøre et forsøk på å bytte den, vannpumpe og termostat osv!

+2 kasterstag og powerflex foringer rundt om!

DA burde det være fin bil etterpå =)

Skrevet

hehe, joda! vannpumpa funker.. det er testa! termostaten funker vel... viser hvertfall temp osv, vifta starter når bilen blir varm!

Så det virker jo som alt er ok. bilen er tett når den ikke blir brukt.

kunne hvertfall ikke ha skjedd på en bedre tid, akkurat nå har jeg penger til å fikse bilen, og jeg er ikke avhengig av den hver dag heller! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...