Gå til innhold

Har investert i dumpventil til 320D

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, det funker jo, utenom at du MISTER effekt... har ikke noe gass spjeld på diesel bil, så ikke noe vits i..

Skrevet
vel, det funker jo, utenom at du MISTER effekt... har ikke noe gass spjeld på diesel bil, så ikke noe vits i..

den kitet får man med spjeld. mister effekt? hvor skal man miste effekt hend?

Dumpventil gjør at ikke turbo skal få en brå stopp, når man slipper ut trykk så snurrer turboen enda og en gang dumpventilen er atte igjen så lader den trykk med en gang igjen. man får også lengere levetid på turboen.

Skrevet

har lest en plass at du mister effekt i diesel motor pga av at di kjører på så høyt turbotrykk, og når da all luften går ut gjennom dumpen så tok det lengre tid å få det samme trykket igjen.

er ikke sikkert det stemmer, men mener det var noe sånn jeg leste, korrekt meg viss det er feil.

Skrevet

Som tidligere skrevet har ikke diesel noe gasspjeld, det blir da ikke noe bråstopp for innsugslufta .Hvis det kun er for lyden og ikke effekt kan jeg forstå monteringen av ventilen.

Skrevet

har funne ledninga man skal koble seg på.. så nu e det bare å strekke en ledning fra maskinromme å inn til gasspedalen.. der e en ledning som har 0v ved tomgang og 2.9v ved full gass, det skulle være nokk, iom det står i bruksanvisning den må ha MAX 5v ved full gass..

for dem som lure, hvis det blir dårlig effekt, er det jo bare å koble ut elektronikken til dumpventilen, så blir den å gå som en vanlig 320d igjen.. praktisk.. kan f.eks montere bryter til elektronikken.

nå gjenstår det egentlig bare å finne en plass jeg kan hente ut et konstant vakumtrykk.. må vel finnes en vakumpumpe en plass.

hadde vært arti hvis det fungerte:]

Skrevet
hvor er innsuget på en diesel bil Larsen-Racing? tror det skal være en vakum pumpe rundt om dynamoen... kan jo se der=)

Kan ta i fra vakum pumpa den slangen som går til bremskraft forsterkeren.

Skrevet

steike da... som han over meg sier, en diesel bil har vakumpumpe..ligger rett foran enden på kammen.. går et sort rør/slange fra den til bremsekraftforsterkeren, men det går under manifolden...

dump bruker man for å bli kvitt det sinnsyke trykket som blir når man slipper gassen på en bensinbil..da stenger gass-spjeldet go lufta møter en brå stopp.. trykket slår tilbake mot turbinen...

på en dieselbil finnes det ikke noe gass spjeld, ergo ikke noe som gjør at trykket øker når du slipper gassen.. det eneste du gjør er å kvitte deg med trykk inn, som resulterer i mindre trykk ut, som igjen resulterer i mindre trykk inn.. så når du da går på gassen igjen får du enda større turboforsinkelse..

en ting er om du vil ha lyden, men jeg lover deg, dette har ingen annen hensikt.. lykke til allikevel..

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja, nu fungere sjitn! Det va en litt beskjedn ventil eg fikk fra bsbildeler, men nu kan man jo bytte den ut me nokka anna.. den som står på nu skræmme ikke akkurat mange sjælan..;p

å til dem som sir at man miste effekt... mulig man miste litt, men ikke så mye at man merke nokka forskjell i det store og det hele:p

Og til dem som sir at det ikke går ann å ha dumpventil på dieseln; Det går!

blei en litn ekstra apertiff i lydn;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...