hengerfeste Skrevet September 13, 2007 Skrevet September 13, 2007 har kjøpt dumpventil kit for diesel fra www.bsbildeler.no eneste problemet jeg har er; hvor finner jeg rett ledning fra gasspedalen i maskinrommet? skal være 0-5v etter hvor mye gass man har. ellers.. noen som har montert dette før? Edit: Nå fungerer det hele..
e46diesel Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 nei, men er intressert å høre hvordan det går så legg ut når du vet..
Toro Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Blir ikke det litt klønete med dumplyd på en dieselmotor? Klarer ikke helt å forestille meg det..
rel0ad Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 det skal funke helt fint det vist det ikke er automat
Gjest Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 vel, det funker jo, utenom at du MISTER effekt... har ikke noe gass spjeld på diesel bil, så ikke noe vits i..
Aroid Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 vel, det funker jo, utenom at du MISTER effekt... har ikke noe gass spjeld på diesel bil, så ikke noe vits i.. den kitet får man med spjeld. mister effekt? hvor skal man miste effekt hend? Dumpventil gjør at ikke turbo skal få en brå stopp, når man slipper ut trykk så snurrer turboen enda og en gang dumpventilen er atte igjen så lader den trykk med en gang igjen. man får også lengere levetid på turboen.
Acrula Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 har lest en plass at du mister effekt i diesel motor pga av at di kjører på så høyt turbotrykk, og når da all luften går ut gjennom dumpen så tok det lengre tid å få det samme trykket igjen. er ikke sikkert det stemmer, men mener det var noe sånn jeg leste, korrekt meg viss det er feil.
Bonden Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Som tidligere skrevet har ikke diesel noe gasspjeld, det blir da ikke noe bråstopp for innsugslufta .Hvis det kun er for lyden og ikke effekt kan jeg forstå monteringen av ventilen.
hengerfeste Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 har funne ledninga man skal koble seg på.. så nu e det bare å strekke en ledning fra maskinromme å inn til gasspedalen.. der e en ledning som har 0v ved tomgang og 2.9v ved full gass, det skulle være nokk, iom det står i bruksanvisning den må ha MAX 5v ved full gass.. for dem som lure, hvis det blir dårlig effekt, er det jo bare å koble ut elektronikken til dumpventilen, så blir den å gå som en vanlig 320d igjen.. praktisk.. kan f.eks montere bryter til elektronikken. nå gjenstår det egentlig bare å finne en plass jeg kan hente ut et konstant vakumtrykk.. må vel finnes en vakumpumpe en plass. hadde vært arti hvis det fungerte:]
R.E.H Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 hvor er innsuget på en diesel bil Larsen-Racing? tror det skal være en vakum pumpe rundt om dynamoen... kan jo se der=)
Aroid Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 hvor er innsuget på en diesel bil Larsen-Racing? tror det skal være en vakum pumpe rundt om dynamoen... kan jo se der=) Kan ta i fra vakum pumpa den slangen som går til bremskraft forsterkeren.
Gjest Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 steike da... som han over meg sier, en diesel bil har vakumpumpe..ligger rett foran enden på kammen.. går et sort rør/slange fra den til bremsekraftforsterkeren, men det går under manifolden... dump bruker man for å bli kvitt det sinnsyke trykket som blir når man slipper gassen på en bensinbil..da stenger gass-spjeldet go lufta møter en brå stopp.. trykket slår tilbake mot turbinen... på en dieselbil finnes det ikke noe gass spjeld, ergo ikke noe som gjør at trykket øker når du slipper gassen.. det eneste du gjør er å kvitte deg med trykk inn, som resulterer i mindre trykk ut, som igjen resulterer i mindre trykk inn.. så når du da går på gassen igjen får du enda større turboforsinkelse.. en ting er om du vil ha lyden, men jeg lover deg, dette har ingen annen hensikt.. lykke til allikevel..
Ron Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 tøff`t med dump lyd e det no uansett om man kjøre 3 hjulsykkel stå på du
hengerfeste Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2007 Ja, nu fungere sjitn! Det va en litt beskjedn ventil eg fikk fra bsbildeler, men nu kan man jo bytte den ut me nokka anna.. den som står på nu skræmme ikke akkurat mange sjælan..;p å til dem som sir at man miste effekt... mulig man miste litt, men ikke så mye at man merke nokka forskjell i det store og det hele:p Og til dem som sir at det ikke går ann å ha dumpventil på dieseln; Det går! blei en litn ekstra apertiff i lydn;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå