Gå til innhold

Godkjenne bil med bur, 6-punkt++

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Noe problem å godkjenne en bil med bur, bøttestoler, 6-punkt sæler, annet ratt osv. dersom alt er gjort ordentlig? Buret får grunnoppbygning som et bilcross bur etter de nye reglene som kommer om noen uker, så vil det bli gjort diverse forsterkninger på det igjen.

Føler at de på BT snakker litt svada når man ringer de... Og å maile for å få et ordentlig svar tar det jo flere mnd. før man får svar på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kun få bur fra b-stolpen og bakover godkjent hos BT. Med mindre du løser ut lisens på bilen din hos Norges bilsport forbund. Mest sannsynligvis i en gren som tilsier at du må ha 6punktsbur/helbur. Da vil du få det godkjent. F.eks Bakkeløp eller noe! Men noe av problemet er at NBF ikke løser ut lisenser i vildens sky lenger, nettopp pågrunn av at det er mange som tar ut lisens og ikke kjører løp. Dette med NBF og lisens er bare noe jeg har hørt fra litt rundt, deriblant biltilsynet nevnte det litt lavt. Så garanterer ikke at det er helt rett.

Men fikk opplyst at hvis jeg fikk lisens på bilen min, så kunne de godkjenne et 6punkts bur i bilen min!

Seler godkjenner de ikke, men kan vel ikke si noe på de(kanskje noe annet med bur i). Ratt er jeg litt usikker på, har hørt noe om TUV på navet værtfall, kanskje også rattet!

Stolene trur jeg ikke du trenger noen godkjenning på. Men ser ikke problemet hvis du først får godkjent buret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...