Bimmerlars Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Noe problem å godkjenne en bil med bur, bøttestoler, 6-punkt sæler, annet ratt osv. dersom alt er gjort ordentlig? Buret får grunnoppbygning som et bilcross bur etter de nye reglene som kommer om noen uker, så vil det bli gjort diverse forsterkninger på det igjen. Føler at de på BT snakker litt svada når man ringer de... Og å maile for å få et ordentlig svar tar det jo flere mnd. før man får svar på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Du vil kun få bur fra b-stolpen og bakover godkjent hos BT. Med mindre du løser ut lisens på bilen din hos Norges bilsport forbund. Mest sannsynligvis i en gren som tilsier at du må ha 6punktsbur/helbur. Da vil du få det godkjent. F.eks Bakkeløp eller noe! Men noe av problemet er at NBF ikke løser ut lisenser i vildens sky lenger, nettopp pågrunn av at det er mange som tar ut lisens og ikke kjører løp. Dette med NBF og lisens er bare noe jeg har hørt fra litt rundt, deriblant biltilsynet nevnte det litt lavt. Så garanterer ikke at det er helt rett. Men fikk opplyst at hvis jeg fikk lisens på bilen min, så kunne de godkjenne et 6punkts bur i bilen min! Seler godkjenner de ikke, men kan vel ikke si noe på de(kanskje noe annet med bur i). Ratt er jeg litt usikker på, har hørt noe om TUV på navet værtfall, kanskje også rattet! Stolene trur jeg ikke du trenger noen godkjenning på. Men ser ikke problemet hvis du først får godkjent buret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 15, 2007 Forfatter Share Skrevet September 15, 2007 Angående det å kun få godkjent halvbur, gjelder ikke det kun hvis du kjører med dørstrever? Dersom du har disse skrudd, kan du få godkjent helbur? En kamerat fikk ja av ombygningsgruppa til å ha helbur med dørstrever, så lenge de ikke var montert for høyt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 16, 2007 Forfatter Share Skrevet September 16, 2007 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 få buret godkjent av ditt lokale bilsport forbund(Bilkross)så skal normalt ikke dette være noe problem.De har blitt strengere med bur i gatebiler.Hvorfor ikke spør meg.BT altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 får ikke godkjent halvbur, eg spurte BT i Bergen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 gjøre biln sikkrere det er ikke lov i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iverseo Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Nå får du kun godkjent halvbur fra B stolpen og bak, så fremt du ikke har lissens. Reglene ble endret nå i sommer ang dette. Det er flere på forumet her som har gjort dette nå det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 jeg snakket med BT for ikke så lenge siden, etter sommeren, fikk beskjed om at det ikke gikk å godkjenne halvbur. har man den nye regelen noen plass, skriftlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå