Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haiy :wink: Diffen på min 320ci 94 mod har svetta litt olje fra diffen/kardangen ei stund nå, ikkj noe kritisk mye, men ville alikevell gjerne bytta pakningene/simringene slik at den blir helt tett. ser ut som lekasjen er ut ifra stikkakslingene på begge sider av diffen.

Er det noen som har skifta noe lignenede før og vet hvilke deler jeg må kjøpe, og om d er mye arbeid?

Skrevet

Er pakkbokser på begge sider. De er lette å bytte om du investerer i pakkboksutragere. Nytter ikk å sitte der med trekker å diverse for å prøve å få deformert pakkboksen slik at du får den ut.

Byttet begge 2 på dene ene diffen jeg har.

Skrevet

takk for svar, ble litt klokere nå :wink: men er det heilt nødvendig me pakkboksavdrager verktøy? hvor får jeg tak i dette? og når jeg først er i gang å styrer med diffen, kan d være lurt å shimse den opp slik at jeg får mere sperre virkning?

Skrevet
takk for svar, ble litt klokere nå :wink: men er det heilt nødvendig me pakkboksavdrager verktøy? hvor får jeg tak i dette? og når jeg først er i gang å styrer med diffen, kan d være lurt å shimse den opp slik at jeg får mere sperre virkning?

Pakkboksverktøy heter det og fåes kjøpt på Biltema f.eks . 19-813 og koster 40 spenn. Ja, jeg brukte det og ville ikke sittet der å kødda i en halvtime istede for 5 min som det tok meg med dette verktøyet. For og montere de igjen så bruker du bare en riktig pipe i riktig størrelse + hammer. Haynes bruker skrutrekker å hammer om jeg ikke husker helt feil. Tja, du kan jo få diffen til å bremse mer om du ikke er fornøyd nå. Men det kommer vell helt ann på om bruken din "trenger det". Og så må du stille deg det spm. om du gjør dete selv. Må du sende den vekk for å få gjort det så ser ivartfall ikke jeg poenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...