Gå til innhold

haster!! hogger tak når jeg setter bilen i gir??

Anbefalte innlegg

Skrevet

på ix`en min så hogger den tak og ruller forover hvis jeg setter den i første eller bakover i reverse, den er litt hard og få i gir. og ja jeg har clutchen inne. :) takker for svar

Skrevet

må nok bytte hele sulamitten, eller bare pumpen som er gåen.. du klarer jo å sette den i gir når motor ikke er igang da;) så da klarer du når motor er i gang oxo..

Skrevet
sjekk om "slavesylinderen" som går inn i girkassa til clutch`en lekker olje..

er det luft i systemet, vil ikke clutch-lamellen bli presset helt inn..

dette er en kjent feil på disse bilene, spess når de har laft et par tusen km bak seg.

måtte bytte denne selv på ene min.

Men da merket jeg det med at clutchen gikk i gulvet, og ville ikke opp igjen.

Men det er absolutt verdt å sjekke den før du starter med dyrere opperasjoner :D

Skrevet

sjekk om "slavesylinderen" som går inn i girkassa til clutch`en lekker olje..

er det luft i systemet, vil ikke clutch-lamellen bli presset helt inn..

Edit: Vet ikke hvorfor denne har blitt postet 2 ganger....

Skrevet

har hvert ute og prøvd og lufte. når jeg da slapp ut trykket og skrudde til nipelen igjen så måtte jeg bøye meg ned og dra ut clutch pedalen igjen? kan det ha noe og si??

Skrevet

da har du nett samme problem som meg. slavesylinderen din er mest sannsynlig gåen (hvis du ikke er veldig dårlig til å lufte da, og bare har puttet mer luft inn i systemet.)

Denne kan være litt vrien å skifte.

Veldig trangt der nede.

Fikk høre når jeg skulle skifte den at det beste var å løsne litt motorfester her og der, for å så tilte hele motoren med girkassen, for å så ta av denne lille delen.

Før jeg i det hele tatt vurderte dette tåplige forslaget prøvde jeg å skifte den uten å løsne mer enn høyest nødvendig.

Er jo kun 2 skruer som holder denne lille tingen på plass, samt slangen.

Etter litt om og men og litt triksing med skraller, vinkler og bøylige legg gikk det til slutt.

Skrevet

Du lufte clutchen som du lufter bremsen. Trykk ett par ganger, en sitter å holder clutchen nede. du skrur om luftenippel og skrur igjen. Pass på å fyll etter bremsevæske. Er ikke værre.. Må den byttes bytter du den med alt av motorfester inntakt, men er og mulig og løsne festene til gearkassen. da får du en annen vinkel på slaven å det kan være lettere å demontere den (jeg har selv byttet med fester inntakt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...