Trygve Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Hei! EML lyser konstant i bilen uansett om tenning er av eller på. har sett i instruksjonsboka at EML lyser i forbindelse med ASC. Men eg har ikkje ASC og merker ikkje noko tap av motoreffekt. Har prøvd å koble ut strømmen for å se om det forsvant men det kom tilbake. Hva kan dette være? har heller ikkje elektronisk gasspådrag. Takker for svar:)
fugl Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Hei! Konstant lys kan bety at den ene pæra i EML-ikonet er defekt...Det er montert 2 Pærer i printplata...dette er fastloddede pærer som sannsynligvis er meget dyre/vanskelige å bytte..I og med at du verken har eml-spjeld eller asc så er mitt forslag å demontere instrument-huset og lime en mørk tape-bit over ikonet på baksida.. Lykke til!
Morty999 Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 litt OT men hva står EML for? lurer da det også er den i min e28... (på instrumentet hvertfall)
fugl Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 EML= Elektronishe motoren leistung,eller noe sånt... Gasspjeldet er styrt av en servomotor som får signal ifra en styringsboks som igjen er koblet opp imot et potensiometer på gass-pedalen..er også koblet opp imot ABS,ASC og CC dersom bilen er utstyrt med dette...Biler med dette systemet har med andre ord ingen gass-wire..Meget skjeldent på eldre biler med 6er,men noen få e34 og e32 med 3.5 motor ble levert med dette..
Morty999 Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 finnes dette systemet på en e28 da? for jeg har ei lampe i den som aldri lyser.. men det str nå EML i instrumentet.. hehe
fugl Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Har ikke peiling,men trodde d ikke kom før e32 iallefall... sånn ser spjeldet ut:
Beamer Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Jeg har samme problemet med en Alpina B10 3,5 med akkurat maken gasspjeld som avbildet over. Har montert twinturbo på den, og datasprut. Bilen fungerer bra helt til EML lampen begynner å lyse, da blir det lite respons og lite ladetrykk. Går det an å koble ut den EML funksjonen, eller må jeg skifte til manuelt gasspjeld? Har også ASC, men den fungerer ikke. Lamda er heller ikke tilkoblet.
fugl Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 når eml lyser går motoren i "nød-modus" og kutter ned effekten... så du må enten finne ut hva som forstyrrer elektronikken eller bytte ut spjeldet med et vanelig...men husk på at der skal vere en egen styrings-boks for eml/asc systemet,som også må fjernes/kobles forbi....håper du får det til!
noxero Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 når eml lyser går motoren i "nød-modus" og kutter ned effekten... så du må enten finne ut hva som forstyrrer elektronikken eller bytte ut spjeldet med et vanelig...men husk på at der skal vere en egen styrings-boks for eml/asc systemet,som også må fjernes/kobles forbi....håper du får det til! eg har problem med at bilen min og går i nødmodus og lure på og bytte til manuelt spjeld. men ka meir enn og bytte spjeld og lage til gass wire må ein gjera?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå