Fliid Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Har ett litt snodig problem med min temp viser, Vrir om nøkkelen (bilen har stått over natta), fyrer bilen men temp måler er ikke "med" ligger der død å bedrøvet. Om jeg da "kakker" på instrumentet så spretter den opp å kan vise meg hva tempen er. Om jeg ikke gjør dette så kommer den aldri, kommer ikke før jeg har kakket.. Hva er gjort; Skjekket jording fra bunnpanne til karosseri Byttet temp måleren på termostathus (Denne burde egentlig ikke hatt noen innvirkning da tempen kommer når jeg kakker til instrumentet med hånda) Byttet selve viseren 3 ganger. Den som er der nå vet jeg fungerer egentlig helt optimalt. splittet hele instrumentet til så mange biter jeg kunne få det i å renset med contact cleaner å gått over mesteparten av loddinger og baner for å se om de var hele. Batteri"pakka" er målt til 1.73 V om jeg ikke husker helt feil. Har ikke målt motstandene da jeg har helt glemt hva fargekodene er for å finne ut hva størrelsen på de skal være.. Kan problemet ligge i den printkort delen som batteriet blandt annet er. Nr. 6 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/15058.gif Var endel irr rundt batteripakke blandt annet. Men er godt renset nå. Forøvrig så var tilsynelatende ingenting svidd. Nå er jeg gått helt tom for ideèr, noe hjelp å få?
straight_six Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 mener å ha hørt at dt hjelper å stramme muttern bak instrumentpanelet.
Fliid Skrevet September 16, 2007 Forfatter Skrevet September 16, 2007 Alt er stramt å fint da jeg har demontert det helt å skrudd alt sammen på nytt. Kontaktene som klemmer rundt pinnene til henholdsvis temp å tank viser er klemt sammen slik at det ikke er rom for dårlig kontakt..
Gjest Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Dette har jeg også slitt med, uten å finne noe logisk forklaring på det. Noen som vet?
Fliid Skrevet September 16, 2007 Forfatter Skrevet September 16, 2007 nytt instrument Du er noe av det useriøse her inne, men kan svare på det og. Det er unødvendig vil jeg tro da det må være en komponent som har røket og jeg da er på jakt etter folk som har fått dette til å ikke har det problemet lenger. Om feilen ligger en annen plass enn i instrumentet (som selvfølgelig er en mulighet) så ser jeg overhodet ikke poeneget med å handle inn ett instrument (jeg sitter med totalt 3 instrumenter ekstra) og har kryssbyttet litt av vært. Men klarer ikke finne en konkret feil, så det hive seg rundt å kjøpe nytt instrument tror jeg ikke er svaret på gåten. Tilbake til spm. noen som har erfaring med dette og kan komme med seriøse innspill?
Fliid Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 Ingen fler tips enn å stramme mutter/kjøpe nytt instrument?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå