Gå til innhold

Bilen triller bakover dersom bilen står i 1.gir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det clutchen som har begynt å ta kvelden når bilen triller sjølv om den står i gir? (Clutchen var skiftet for ca. 25000km siden) Dette gjelder når bilen er parkert og tenningen av. Bilen står i en oppoverbakke i 1.gir og triller bakover dersom ikkje handbrekket er på.

Skrevet

Dessuten er det ikke så unaturlig om bilen humper nedover om den bare står i gir og bakken er bratt nok..

Om den står med nesa oppover eller nedover har ingenting og si.

Skrevet
Dessuten er det ikke så unaturlig om bilen humper nedover om den bare står i gir og bakken er bratt nok..

har du en 316 så kanskje , men har ikke brekk jeg! og den står da enda i bakken her!

Skrevet

har du en 316 så kanskje , men har ikke brekk jeg! og den står da enda i bakken her!

har ikke brekk for tiden jeg heller og den står altid i en bakke og har ikke sett noen tendenser på at den har flyttet på seg hehe=)

Skrevet

har ikke brekk for tiden jeg heller og den står altid i en bakke og har ikke sett noen tendenser på at den har flyttet på seg hehe=)

Vell...

En 2CV bør jo ikke parkeres på toppen av en 100 meters bakke uten brekket på for lenge.

Jeg tar jo den.

Men så skal det ikke mer enn 0.01 grads helling til for og kunne kalle det for en bakke heller da, og da vil forsåvidt rulatoren til besta stå uten brekk også. :D

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...