Teekay1983 Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Er det clutchen som har begynt å ta kvelden når bilen triller sjølv om den står i gir? (Clutchen var skiftet for ca. 25000km siden) Dette gjelder når bilen er parkert og tenningen av. Bilen står i en oppoverbakke i 1.gir og triller bakover dersom ikkje handbrekket er på.
Ron Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 -trur nok du desverre burde ta en kompresjons test...
Ballder Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Dessuten er det ikke så unaturlig om bilen humper nedover om den bare står i gir og bakken er bratt nok.. Om den står med nesa oppover eller nedover har ingenting og si.
Dirty Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Dessuten er det ikke så unaturlig om bilen humper nedover om den bare står i gir og bakken er bratt nok..Om den står med nesa oppover eller nedover har ingenting og si. har du en 316 så kanskje , men har ikke brekk jeg! og den står da enda i bakken her!
StianA Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Dessuten er det ikke så unaturlig om bilen humper nedover om den bare står i gir og bakken er bratt nok..Om den står med nesa oppover eller nedover har ingenting og si. har du en 316 så kanskje , men har ikke brekk jeg! og den står da enda i bakken her! har ikke brekk for tiden jeg heller og den står altid i en bakke og har ikke sett noen tendenser på at den har flyttet på seg hehe=)
Ron Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 -trur nok du desverre burde ta en kompresjons test... -som sakt..
BreitBau Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 triller ikke i 2-5. gir? Om klutsjen er slitt merker du jo..
Reedline Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 komp test eller så har kassa di desverre tatt kvelden viss ikke motoren også har det...
Fliid Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Ta en komp test, dette er ganske sikkert, for å ikke si garantert dårlig komp. Tviler på at det kan være noe annet.
Ballder Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Dessuten er det ikke så unaturlig om bilen humper nedover om den bare står i gir og bakken er bratt nok..Om den står med nesa oppover eller nedover har ingenting og si. har du en 316 så kanskje , men har ikke brekk jeg! og den står da enda i bakken her! har ikke brekk for tiden jeg heller og den står altid i en bakke og har ikke sett noen tendenser på at den har flyttet på seg hehe=) Vell... En 2CV bør jo ikke parkeres på toppen av en 100 meters bakke uten brekket på for lenge. Jeg tar jo den. Men så skal det ikke mer enn 0.01 grads helling til for og kunne kalle det for en bakke heller da, og da vil forsåvidt rulatoren til besta stå uten brekk også.
bjalle Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Den må jo slire enormt på klutsjen når du kjører,virker som den ikke løser helt ut.Selv med dårlig komp skal det mye til at bilen ruller i 1 gir.
teekay Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 slutt å slur så mye med clutchen så ordner det seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå