Eivind82 Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Har akkurat skiftet lmm på min 320d 00 mod. Merker at bilen går mye bedre en før så jeg lurer på om det er nødvending å omprogramere??
Cappel Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 De sier at det bør gjøres ja. Hvis det ligger en feilmelding på den, så må den slettes før LMM virker optimalt
Bonden Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Byttet du til en anen type massemåler en den som var montert(ny type) skal det omprogrameres.
MadsE30 Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Defekt LMM er et kjent problem på disse bilene. (Bosch var litt uheldig ) Så de har laget en oppgradert utgave. Denne er noe anderledes enn den gamle, og trenger derfor en annen programvare enn den bilen ble levert med orginalt. Med andre ord: Har du byttet til den gamle typen, trenger du ikke programere... Men har du den nye typen må dette programeres for å fungere sikkelig. Tips! Bruk ORGINALdeler.. Uorginale LMM'ene er ikke bestandig lik de orginale, som kan føre til problemer.
Jaro Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Tror det kommer an på hvilken utgave av lmm du byttet fra. Det er ikke usannsynlig at det er byttet på bilen din tidligere og da er bilen omprogrammert allerede. Det ser du enkelt om du sjekker serienummeret på den defekte lmm'en din mot den nye. Å hevde at Bosch var litt uheldig er å være vel snill.... Disse lmm'ene er svært sårbare og er årsaken til mye frustrasjon og kostnader. Dessuten er BMW's lmm'er altfor dyre sammenlignet med tilsvarende fra VAG og Merce.
Eivind82 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 Den gamle boschen har serienummer 0 928 400 314, mens den nye har 0 928 400 527.. Sier det noe? Har ingen feilkoder, som jeg vet om da.. å bilen går mye bedre. Lurer bare på om jeg må bruke 1500,- ekstra for å omprogrammere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå