Gå til innhold

Abslampa lyser

-Cain-
 Share

Anbefalte innlegg

Og jeg lurer på om dette kan bli dyrt. Håpet er at det kun er releet som er gåent..men etter et bremseforsøk på grus virke det som systemet er helt ute.

Har en Bmw 325i 1991 mod. Noen som har erfaringer med rep. av abs på denne modellen? Blir det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare være rele,Men skal være en sånn ABS sensor på hjulet oxo kan jo være den som er defekt å. Men du kan jo få en til å sjekke om rele fungerer da.. Hadde en gang et lys rele på min som kom å gikk ,men etter jeg bytta den ble det helt fint.

Hm joda..abs-systemet slo ikke inn da jeg bremset da..hm.

Tenker jeg bare får sette den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på en 92 mod 320, har sjekket relè og sikringer. Men lampa lyste fortsatt.

Dro derfor til et bilverksted og spurte pent om han kunne koble seg inn på bilen, og se om han fik ut en feilmelding. Det var ikke noe feil på noen av sensorene, men fikk opp en feilmelding om at det var dårlig kontakt med hjerne.

Har i dag smurt opp alle kontaktpungter, relèr og jordingspungter. Skal stikke opp og koble meg til, en gang til utover i uka.

BMW har hatt mye problem med sensorene på hjulene. Du kan bare måle motstanden på hver enkelt, og se om det er en som skiller seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de nesten 5 åra jeg har hatt Touringen, så har ABS lampa lyst maaaange ganger. Noen ganger lyste den en tur eller to, andre ganger i flere dager etter hverandre. Det som har vært en gjenganger, er at den har beg. å lyse i forbindelse med væromslag.

F.eks idag: Kjøretur i 10 tiden idag= ikke ABS lampe. Kjøretur i 13 tiden= ikke lampe. Kjøretur i 17 tiden= lampe lyser. Er sikkert borte imorra... :P .

Ellers så er det greit å huske(spesielt på vinter) at ABS systemet IKKE virker sålenge lampa lyser :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...