Halvor89 Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Heisann. Jeg har et spm ang vedlikehold på BMW e36. Er det no mer enn motorolje man må tenke på sånn vedlikeholdsmessig med tanke på smøring. Har sett folk har prata på smøring av diff osv. Har ikke så mye peiling på de greiene der men om noen kunne gitt meg et greit svar på det hadde jeg blitt glad
Inline six Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Skifte av girolje, differensialolje, frostveske, bremseveske og de mer sjeldne som servoolje og clutchveske
Halvor89 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 Vanskelig og bytte differensialolje ?
Sir Hofstad Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Nei, skrur bare ut skruen som sitter i bunn. Skrur den i og åpner skruen som litt høyere. Bilen må stå i vater, og når oljen kommer så vidt piplende ut av det øverste hullet er det greit. Tror det var ca 1,2 liter. Viktig å helle på rett olje, er man usikker kan man heller sjekke nivå.
vegard320 Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 noen som vet hvor ofte gir og diff olje skal skiftes???
Inline six Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Neida det er pinlig enkelt. Du skrur bare ut tappepluggen den som sitter lavest på diffhuset, så er det bare å vente til mesteparten av oljen har rent av slik at det bare sikler ut, så kan du skru inn pluggen igjen. Da kan du skru ut nivåpluggen den som sitter høyere enn tappepluggen, så fyller du spesifisert olje i hullet til det begynner å dryppe ut av hullet, skru så inn pluggen og voilla.
Halvor89 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 Fortsatt ingen som vil si hvor ofte dette skal gjøres ?
-Sammy Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Oil Service @ 6 months @ 10000km Change Synthetic Oil & Filter Inspection 1 @ 12 months @ 20000km Change Synthetic Oil & Filter Change Air Filter Oil Service @ 18 months @ 30000km Change Synthetic Oil & Filter Inspection 2 @ 24 months @ 40000km Change Synthetic Oil & Filter Change Air Filter Spark Plugs Fuel Filter Microfilter Brake Fluid Coolant Steering Fluid Transmission oil & Filter Diff Oil Så olje på diffen skifter jeg enten hver 40 000km eller hvert andre år. Har du diff med lamellbrems og ikke full sperre tror jeg du kan bruke Castrol SAF-XJ. Den bruker jeg på min e36 325, den har 25% brems på diffen. LSD (limitided slip diffirential) Mulig det er høyere % på diffen i iS biler, det vet jeg ikke. håper det hjalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå