Frode_E30 Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 I den motoren jeg kjører med nå har jeg gammeltypen stempel og har dreid av squishen. Havner på ca 8.8:1 i komp. Vet at ny typen stempel har samme komp originalt. Hvor mye trykk tåler disse stemplene? Hvilken erfaringer har dere?
propan Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Grunnregelen på m20 er ca 350 hk på orginal bunndel. Fordel med MLS/piano. Tilsvarer ca 1.1-1,5 kg avhengig av fløden i topp.
325ti Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 sjekk rådene dine før du lader så mye, mine smalt. noe som resulterer i ny smidd innmat, diesel veiv. annen oppskrift er 320 råder, katalysator stempler. da skal du havne på rundt 8 i komp og svenskene mener det skal tåle 400 hk problemfritt.
Frode_E30 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 Takker for svar. Jeg har panotråd i blokka. Hele motoren er overhalt. Har 885 topp og z45 turbokam. Bruker tilleggs sprut og chip. A/F verdi ligger mellom 11,5-12. Kjører nå 0,8kg trykk uten turbokam, men satser på å lade 1,2kg med turbokammen og håper på 300hk+ på hjula. Om det viser seg at det blir problemer vil jeg nok prøve å få tak i kat stempel og kanskje dreie av litt. Er mest redd for å brenne hull pga de blir for tynne/for høy komp slik de er nå.
Frode_E30 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 sjekk rådene dine før du lader så mye, mine smalt. noe som resulterer i ny smidd innmat, diesel veiv.annen oppskrift er 320 råder, katalysator stempler. da skal du havne på rundt 8 i komp og svenskene mener det skal tåle 400 hk problemfritt. Hva mener du med å sjekke rådene?
325ti Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 sjekke at de er beine og strøkne, jeg hoppa over det og fikk råden på syl nr 5 ut av siden på blokka.
propan Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Lurer jeg på også,enten er de i orden eller så er de skjeve.. De tåler fint 350 hk. Det er turtall etc jeg heller ville revurdert bunndelen/topp.
Frode_E30 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 sjekke at de er beine og strøkne, jeg hoppa over det og fikk råden på syl nr 5 ut av siden på blokka. Vil tro de er i orden, de var værtfall det da de ble montert, og har aldri vært over 0,9kg.
Frode_E30 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 De tåler fint 350 hk. Det er turtall etc jeg heller ville revurdert bunndelen/topp. Beklager, dette skjønte jeg ikke
propan Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 De tåler 350 hk,men hvis du skal dra 8500 o/min for å få 350 hk så ville jeg vurdert smidd.
Frode_E30 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 De tåler 350 hk,men hvis du skal dra 8500 o/min for å få 350 hk så ville jeg vurdert smidd. Har sperre på 6500 o/min. Hvor mye hk kan jeg regne med å ha på 1,2kg med mitt oppsett?
Frode_E30 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 Vil jeg oppnå noe ved å bytte til kat stempel? Eller er det slik at om man skal over 350hk så må (bør) man ha smidd innmat uansett?
325ti Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 om du legger rådene på gulvet kan du måle om de spriker eller ikke, simple as that. tenk litt på vippearmer om du skal operere med høye turtall,hva skal du egentli over 6500rpm? husk at du har flat tenning om du ikke har forskyver eller datasprut, anbefaler sterkt større dyser,bredbandslambda,skikkelig tenning og datasprut. du klarer aldri 300+ på orig dyser. for lite bensin tar fort stempler. tennigsbank er også drepen!.
Frode_E30 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 om du legger rådene på gulvet kan du måle om de spriker eller ikke, simple as that.tenk litt på vippearmer om du skal operere med høye turtall,hva skal du egentli over 6500rpm? husk at du har flat tenning om du ikke har forskyver eller datasprut, anbefaler sterkt større dyser,bredbandslambda,skikkelig tenning og datasprut. du klarer aldri 300+ på orig dyser. for lite bensin tar fort stempler. tennigsbank er også drepen!. Har haltech f5 med 2*340cc. Har nok bensin til 330hk på 3 bar og jeg kjører 3,8bar, så det skulle være greit. Har seff bredbåndslambda og tenningsforskyver. Jeg har sperre på 6500 o/min så jeg skal ikke over..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå