Gå til innhold

Periodisk ventiltikk m50b20

Ingebrigtsen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e34 med m50b20 motoren.. Den har en tendens til å klapre ganske bra i ventilene til tider og andre ganger er den helt stille.. Noen ganger går den veldig pent men får litt tikk som varer noen sekunder innemellom. Den pleier å tikke med en gang jeg starter den men noen ganger gir den seg med en gang, andre ganger tikker den lenge.

Hva er den mest sannsynelige grunnen her? Ventilløftere? feil olje?(biltema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en motor rens kan løse problemet...

har ikkje utført dette på min BMW, men eg var på verksted og fikk motor rens på min forrige bil (Passat), den tikket når motoren var kald. Etter "flushen" hørte eg aldri noe meir til det.

Kunne jo være verdt et forsøk om du ikkje finner ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en dyserens på mekonomen forrige mnd enn har på tanken. kostet vel ca 400kr og varer vel ca 6000km. Merket stor forskjell fra jeg fylte på. Bunndraget bedre og motoren virket roligere.Husker nå ikke hva denne dyseren het nå ifarta. Vurderer også motorrens etter vært da vært noe rasling i vanos ved hardekjøring.

Hvor ofte har dere olje bytte og hvilken olje bruker dere? (sommer/vinter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp QMI motorrens. Koster ca 180 kr.

Samt en billig olje av noe slag(biltema) og en vanlig olje som du bruker.

Så to oljefilter.

Kjør rensen og følg brukanvisning.

Jeg kan garantere godt resultat!!

Har gjort dette på flere biler nå,også min egen M40 som tikket og kaklet verre enn vært-etterpå var det helt stillt,også på oppstart om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en sånn qmi ved forrige olje skift.. Hmm når jeg tenker etter var det etter oljeskiftet jeg fikk problemene med ventil tikken.. Kanskje den motor rensen har gjort så det er litt dritt som har løsnet i systemet etter jeg fyllte på den nye olja..?

Men når det gjelder å bruke diesel som rensemiddel, hvor mye heller man på da?

Hvor kjøper jeg den castrol slx olja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...