Ingebrigtsen Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 Jeg har en e34 med m50b20 motoren.. Den har en tendens til å klapre ganske bra i ventilene til tider og andre ganger er den helt stille.. Noen ganger går den veldig pent men får litt tikk som varer noen sekunder innemellom. Den pleier å tikke med en gang jeg starter den men noen ganger gir den seg med en gang, andre ganger tikker den lenge. Hva er den mest sannsynelige grunnen her? Ventilløftere? feil olje?(biltema) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 Holder på å teste ut selv, og har snakket med dyktige verksmestere på BMW verksteder (realt å ha noen man kan ringe...) Vil tro det løser seg med en god rens (feks diesel) og kvalitetsolje fra CASTROL (SLX). Si ifra hva du finner ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosland Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 en motor rens kan løse problemet... har ikkje utført dette på min BMW, men eg var på verksted og fikk motor rens på min forrige bil (Passat), den tikket når motoren var kald. Etter "flushen" hørte eg aldri noe meir til det. Kunne jo være verdt et forsøk om du ikkje finner ut av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 Kjøpte en dyserens på mekonomen forrige mnd enn har på tanken. kostet vel ca 400kr og varer vel ca 6000km. Merket stor forskjell fra jeg fylte på. Bunndraget bedre og motoren virket roligere.Husker nå ikke hva denne dyseren het nå ifarta. Vurderer også motorrens etter vært da vært noe rasling i vanos ved hardekjøring. Hvor ofte har dere olje bytte og hvilken olje bruker dere? (sommer/vinter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 jeg bytter etter oljeskift-indikatoren, er usikker på hvor mange km. Benytter Valvoline Maxlife 10W40 på min 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 oljeskift-indikatoren går på bensinforbruket,300 liter pr grønn lampe,så oljeskift er på ca 15000 km.nyere bmw har 500 liter pr grønn lampe,ca 25000 km intervall på oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet September 18, 2007 Forfatter Share Skrevet September 18, 2007 Takk for svar her folkens:) så det er ikke noe tro på at det kan være utslitte ventilløftere altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 Jeg vill tro at det ventilløftere pleier som regel å være dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 Kjøp QMI motorrens. Koster ca 180 kr. Samt en billig olje av noe slag(biltema) og en vanlig olje som du bruker. Så to oljefilter. Kjør rensen og følg brukanvisning. Jeg kan garantere godt resultat!! Har gjort dette på flere biler nå,også min egen M40 som tikket og kaklet verre enn vært-etterpå var det helt stillt,også på oppstart om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet September 24, 2007 Forfatter Share Skrevet September 24, 2007 Jeg prøvde en sånn qmi ved forrige olje skift.. Hmm når jeg tenker etter var det etter oljeskiftet jeg fikk problemene med ventil tikken.. Kanskje den motor rensen har gjort så det er litt dritt som har løsnet i systemet etter jeg fyllte på den nye olja..? Men når det gjelder å bruke diesel som rensemiddel, hvor mye heller man på da? Hvor kjøper jeg den castrol slx olja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Jeg hadde ikke fylt diesel på min bil, hverken i motoren eller på tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå