Gå til innhold

Svenske forklarer første prøvetur med 615hk i M42

Ron
 Share

Anbefalte innlegg

PROVKÖRD!!

Åkte till garaget i dag för att se om jag kunde komma på en vettig lösning på bromsarna... Men jag kunde fan inte hålla mig, blev tvungen att provköra i stället

Jag kopplade ur laddtrycksstyrningen för att puttra lite försiktigt på grundladd. David en polare som jag byggde och ägde M3:an tillsammans kom förbi på besök precis då.

Han var inte speciellt svårövertalad att åka med en runda.

Först puttra vi runt lite för att få upp tempen... Sen var det dags att gasa lite. 1:an och 2:a fanns det inget grepp alls på som förväntat.

3:an greppade fint på och småslirade basra lite i ojämnheter. Fan va fränt!

Bilen känndes ganska lagom i den här setupen.

Sen var jag så jääävla nyfiken hur den skulle kännas på full effekt... Så David fick koppla i laddtryksstyrningen igen *otippat*

2:an fräste de bara till på och varvräknaren smattra i botten, snabbt i med 3:an och full skruv igen, landade lite lågt i registret pga allt spinn på 2:an..

BhhaaaaaAAAWWWWFFFFAPAPAPAPAAAAA!!! Biljäveln är ju för fan helt jävla galen!! Slet loss 225:orna på 3:an utan en tendens till att vilja greppa, släppte av och tog nytt tag.. Samma sak igen!

Vi bara tittade på varandra och helt häpna och gapa i kör "ÅÅHHHFYYYFAAAN!!" Jag hade faktist inte trott att bilen skulle kännas så här arg, den är ju tom skitförbannad!

jævli bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...