Gå til innhold

Høy tomgang M20B20

Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

har hvertfall hørt at det kan hjelpe å rense tomgangsregulatoren på denne motoren. Dette gjøres hvertfall veldig lett med startgass... Er hvertfall greit å prøve først siden det er en billig diy. Tror det ligger en sånn "gjør d selv" ute her et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangsregulatoren eller LMM, men lurer på om gåen LMM pleier å havne på 2500 om jeg ikke husker helt feil. Rens tomgangsregulatoren med Wd40 eller startgass, så får du ivartfall en indikasjon på om det er den som lager krøll. Men du sier ikke om det er en facelift eller prefacelift, dette er vesentlig for hvilken tomgangsregulator du har. Den fra prefacelift (da har du tenningsmodul) har en "mekanisk" tomgangsregulator, denne kan ikke renses på noen måte er ett for meg kjent problem på den eldre M20B20'n da fjæra har det med å henge seg opp. Har du den elektroniske (facelift, motronic styring) så går det ann å rense som nevnt tidligere. Hvis den går dårlig i tilegg så kan det være lurt å kble fra LMM og se om den går bedre eller er like dann. ;)

Håper det løser problemet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet for å være ærlig ikke om jeg har facelift eller prefacelift.. Er en E36 person :) Og har sett over det jeg kan i motorrommet uten å finne denne regulatoren.. Har jo sett utifra bilde fra gsbildeler også, uten hell... Den går ikke dårlig, er bare tomgangen som er noe unormal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...