Gå til innhold

Angående 318 tds

Annesh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en e36 318 tds.. I den sammenheng ønker jeg litt info om denne bilen (motormessig) da jeg bare er vant med bmw bensin. Hører jo at denne er veldig D-gjerrig osv, men er det no drag i den i d hele tatt?? er jo forholdshvis lite hk, men det er jo diesel så NM blir vesentlig bedre.. Noen so har noe å si om disse bilene/motorene, godt og vondt? Kvalitet osv... Setter pris på kjapp tilbake meld..

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en slik. Den var chip'et så ytelsene var ganske brukbare. Meget bra bunndrag. Så veldig dieselgjerrig var den dog ikke. Forbruket lå på rundt 0,7-0,8 på mila på blandakjøring. Ihvertfall ikke gjerrig i forhold til mer moderne dieselbiler.

Hvordan den er uchip'et vet jeg ikke, men har ikke hørt særlig mye lovord om draget fra de 90 originalhestene.

Ellers var bilen grei å kjøre. Motoren startet og gikk hver dag, bortsett fra den dagen det oppstod ledningsbrudd.

Jeg fikk det etterhvert for meg at jeg heller ville satse mer på komfort (for jeg var ikke akkurat imponert over komforten i e36), så det ble overgang til 5-serie bensin. Ulempen er at Esso-kortet går varmt... Men det kan også ha en viss sammenheng med det at bilen er så frydefull å kjøre at den innbyr til langt mer kjøring enn behovet skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det veit jeg.. Har selv en e34 md m50 motor som visst aldri blir tørst nok. Merker sikkert forskjell på denne motoren til en diesel motor. Ellers takk for all info :D.. Veit du sånn ut av det blå hvos mye det koster å chippe sånne???:S???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ! har akkurat kjøpt meg 318tds selv, er svært fornøyd med bilen, men har tenkt å chippe den ja...er ikke kjempesprek, men drar helt greit ! kjørte oslo-røros og tilbake igjen i helga med snittforbruk på 0,55 og 9,1kr/liter for diesel, så det ble billig :) Hvis du går inn på trimchip.com har de tilbud på chip til 318tds. 3200,- for gjør det selv pakke. Har ikke erfaring med denne chippen selv, men har hørt mye bra fra andre bl.a på bmwccn forumet. Ellers fant jeg mange tråder her inne som omhandlet 318tds før jeg kjøpte min, bare søk så finner du litt av hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er leit med chip er at man fort ender opp med en bil som soter noe så inni granskauen. Min gjorde det. Ved relativt brukbart gasspådrag la det seg gjerne en sort røyksky bak bilen. Dog er dette et fenomen som dessverre gjelder de fleste dieselbiler som har tilbakelagt et noenlunde anstendig antall kilometer, men kraftigere hos biler med chip.

Ellers skal det jo være en ganske slitesterk motor, men pass på at det er en bil som er godt holdt og helst ikke særlig hardt kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også hørt at det kan være litt problemer med soting ja, men er dette et så stort problem at det er vanskelig å få den EU-godkjent. Kjørte bak en eldre a6 med 2,5 tdi en dag og den røykla halve østerdalen i hver forbikjøring:) gikk som et h#%&ete da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si at 318tds motoren er et stykke drit... mye skylles at den er en "nødløsning" fra bmw.. den er i all hovedsak en 2,5tds minus to sylindre, derav volumet på 1,7.. veivstag ut gjennom blokka er ikke helt uvanlig på disse.... en 325tds er ikke så mye dyrere, bruker ikke mer drivstoff, og går mye bedre...

de fleste a6 2,5tdi røyker noe sinnsykt.. men originalt så går de skikkelig dass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for alle svar... Dere er til stor hjelp gutta.. Tror nok at det blir en sånn en, men har også prøvd en e39 525d.. Det gikk som F*** da, men ser ut som de 2,5 td generellt er litt verre å få tak i enn 318 tds, men takk for all hjelp. Anders :)

PS: Noen som er lysten på en e34 520it 92 mod? km stand 249700, veldig fin bil.. ca 35-40000-, Bare ta kontakt dersom det lures på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...