Frode H. Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Jeg klarte nesten å kjøre E34en tom for bensin tidligere i dag. De siste 4-5 km før bensintasjonen begynte den å jukse og stritte litt i mot, men jeg kom nå frem til pumpen. Fyllte 79,92 liter på tanken så det var nok ikke mange dråpene igjen, siden denne skal ta 80 liter. Så, etterpå har det vært en tydelig svovellukt av bilen som jeg regner med kommer fra katalysatoren. Er det noen som har en teori rundt dette? Kan noe ha skjedd pga litt mager blanding en periode?
Stephan.s Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Jeg har for syns skyld tidligere kjørt min 520 tom med hensikt for å finne ut hvor mye det faktisk er i reserve. Men har ikke, hverken da eller i ettertid, vært borti problemet du beskriver. Var kanskje ikke til stor hjelp, men sånn erfaringsmessing kanskje greit å nevne.
R.E.H Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 kan ikke tro det skal ha noe sammenheng med at du kjørte bilen tom for bensin..
S.Hafsmo Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 kat'n er vel bare noe platinaskiver som varmes opp for få en fullstendig forbrenning av CO-->CO2? så jeg tviler egentlig på at det har noe med det å gjøre. bare skjær vekk cat'n og se om det blir bedre.
-Anders- Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Jeg gikk bensintom midt i oslorushen på tirsdag! det var morro du! uansett, Har ikke merka noe lukt eller noe i ettertid hvertfall!
Phonix Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 De har ingen ting å sei om du kjørte bilen tom for bensin. i alle fall ikke for kat. som mr Stuff04 sa så er de bare noen plater som blir varmet opp av eksosen, for å gjer at noen av dei uforbrente gassene i eksosen blir "brent opp". Reduserer CO utslippet . Så den lukta du har/kjenner kommer av noe annet
Frode H. Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 Jeg mener ikke at lukten kom av at tanken ble tom men at den kom etter at motoren ikke fikk nok bensin og hostet og harket de siste minuttene før jeg fikk fyllt opp. Lukten er akkurat den samme som man ofte kan kjenne når man tømmer to-tre gir etter hverandre med god og varm motor men det er første gang jeg kjenner slik katalysatorlukt etter rolig kjøring i 50-sone. Kanskje motorstyringen fikk litt panikk i det det minket på bensinen og sendte litt for mye igjennom, slik at det ble mer uforbrent bensin i eksosen? Lukten er forresten borte i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå