Gå til innhold

e34 525 TDS - 92 modell - problem ( bagatell?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har i går handlet meg en e34 525 TDS - 92 modell. Men med på kjøpet fikk jeg et merkelig problem, eieren opplyste om det, og jeg hoppet i det.

Problemet:

Når bilen står parkert med snuten opp i bakker, vil ikke bilen starte. Må røske på noen slanger/ledninger under innsuget så starter der.

Står den derimot på flat mark eller med snuten ned i bakken, er det ingen problem.

Så, noen som har vært borti dette?

Skrevet

Vel jeg hadde begynt med å finne ut nøyaktig hva du må røre på for at bilen skal starte. Da har du et godt utgangspunkt for å finne feilen.

Hadde et nogenlunde lignende problem med en Ford og da var det bare å ta tiden og en pinset til hjelp for finne ut hvor det var dårlig kontakt.

Skrevet

Skal ta bilde av slangen/kabelen jeg må røske i. Er bare blitt fortalt av gamle eier hva de gjorde. De skal vise meg i helga hvilken slange/kabel de driver å drar i...

Håper det vil hjelpe. :)

Skrevet

Er du heldig er det bare dårlig kontakt et sted som lett kan fikses. Jeg løste mitt problem med kontakt spray da det var irr som var årsaken til problemet.

Skrevet

Nå har jeg fått snakket med forrige eier og han skrudde opp denne lille svarte boksen, men oppdaget at det bare var 3 skruer der og en "blind-skrue" så han strammet alle skruer igjen. Etter dette har bilen fungert "normalt"...

Bilde050-3.jpg

Men er visstnok denne kabelen som går inn der jeg må riste litt på om bilen ikke starter.

Spørsmål? Hva er dette?

Skrevet

det der er den gir signal til pumpa de..du kan prise deg lykkelig at han ikke fikk skudd den av! er noe fjærer (i forbindelse med noe motstander og er skript plate) som kan sprette ut..

edit:

altså, inne der står en "arm" som regulerer hvor mye pumpa skal gi, den styres av hjernen, som mottar signal fra gass pedalen din..

Skrevet

Såpass ja.... Da var det bra den ikke ble tatt av ja! Men kan det vært at det har vært dårlig kontakt der siden bilen ikke ville starte med snuta opp tidligere?

Kan det være andre årsaker? Dårlig returventil kanskje?

Skrevet

returventil, og fødepumpe og alt det der er standard feil på disse bilene..så ikke se bort fra det nei..

Skrevet

Okei.... Tror jeg bestiller en servicetime på den lokale BMW forhandleren jeg og ber de samtidig ta en sjekk på returventil, fødepumpe og en sjekk generellt... :)

Takk for tilbakemeldinger!

Forresten, er det regrem eller regkjede på denna?? Bør byttes siden den straks runder 300 000 nå??

Skrevet

er reg kjede... skal egentlig byttes på ca 250, men du hører tydelig rasling før det begynner å bli kritisk.. mange som kjører rundt 400 000 uten å bytte, og uten problemer..

men er jo litt kjipt om den skulle ryke.. greia er bare at det er sinnsykt mye jobb å bytte på denne motoren..

når det gjelder fødepumpe så ville jeg ikke ha brukt penger hos bmw på dette.. hvis det er iorden så er det iroden, hvis ikke kommer det nok ikke til å bli fiksa bra nok allikeve.. en sånn fødepumpe koster altså 2500.. da er det bedre å koble ut den og sette på ei sånn stor biltema pumpe..har prøvd det selv, funker knall... og ja, jeg har gått vegen med ny fødepumpe ++++ før jeg innså at det er bedre å lage noe enklere..

Skrevet

Akkurat.... Så da sitter jeg igjen med følgende; så lenge bilen starter og at virker pr i dag, skal jeg bare lukke øyene og nyte bilen til evt problemer oppstår. :)

Takk for glimrende respons.

Lager en tråd om bilen når den er rubbet og polert, nå er den for "grå" til å kunne vises frem, til tross for at det er burgunderrød egentlig..... :)

• 1 year later...
Skrevet

Det nevnes her en "returventil", hvor er denne??

Har problemer med min TDS når den har stått enstund, og spessielt i oppoverbakker. pumpe i tanken går, og det er ingen luft i den gjennomsiktige slangen.....

Takker for all hjelp her :)

Jeg låner denn gamle tråden da mitt problem er ganske likt det som er diskutert over her... :D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...