Skautroll Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Jeg har en E28 520i med saab 9000 turbo og ic. E34 535i duser og LMM med 520 innmat. Progressiv 1:1,2 brt og tenningsforskyver. Problemet mitt er at jeg får ikke nok bensin til mer enn 0,5 bar virker det som. Den fusker over det, og pluggene er hvite etter et drag. drar den til MAX 6, selv om det ikke er noe vits å dra den lenger enn til 5000 grunnet at turbon må være for liten. Er bare et prøve prosjekt, men noen som vet hva pumpa holder til? Og hjelper det med Feks 535i pumpa? Får forresten jævlig mye bensin i olja?!?! PS: labdasonde fra biltema er liten vits i å bruke for justering har jeg erfart. den viser fet blanding selv om pluggene blir hvite.
Skautroll Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 vet forresten noen om jeg bare kan ta en annen lik pumpe og serie koble eller paralellkoble den? eller er det pumpa som ikke holder på trykket kanskje?!
Skautroll Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 boch med i varmetall som tilsvarer ngk 6plugg. og biltema tørr-coil. Noen smarte hoder som mente den fuka som fan. men justerte avstanden til 0.5 nå fra 0.8 org. men pluggene blir jo ikke hvite om gnisten blåser.
Frode_E30 Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Hvor mye bensintrykk kjører du? Turboen er garantert ikke for liten til å levere 0,5bar. Har du tenningsforskyver i chip eller? For å hjelpe deg må du komme med mere info skjønner du..
Skautroll Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Turbon i seg selv er ikke for liten til å lage trøkk. den lader opptil 1,3 bar i hvertfall. Men det virker som at det blir for mye mottrykk over 5500 så den dauer litt ut. Jeg har prøvd med grunntrykk helt opp til 4,5 bar, og pluggene blir fortsatt hvite. i dag har jeg montert benintrykksmåler inni bilen for å se om trykket holder seg. Kan det stemme at hovedbensinpumpa på 520 og 535 er helt lik? De selger den samme pumpa til masse forskjellige motorer hos biltema så jeg.
Idland Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Pumpen skal holde mål den,jeg har samme motor i e30, har 535 dyser men original lmm. Det funker som f.. opp til 0,5bar. Jeg har klemt sammen vacuum til fordeleren da,ellers vil tenningen forskyve seg som det var en sugemotor. Har du gjort det? Jeg bruker også bp7es plugger,klemt sammen til 0,55mm.
Skautroll Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 jeg har bare fjernet vakum slangen til fordeleren jeg gitt. har elektronisk tenningsforskyver, så den kan oppføre seg som en sugemotor helt til den får trykk, og da tar forskyveren over og bakker tenningen til gitte grader.
Idland Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Ok,da har du mulighet for å kjøre høyere trykk ihvertfall. Eneste er at du kan prøve 7es plugger da,så er du sikker på at det ikke er pluggene sin feil. Lykke til!
Skautroll Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Har tilsvarende i bosch, de hadde ikke ngk inne da jeg handlet desverre.
Skautroll Skrevet September 22, 2007 Forfatter Skrevet September 22, 2007 da skal jeg teste med dobble biltema volvo turbopumper. skal visst rekke lenger enn bosch 044 pumpa
Gunnar Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Det er den samme bensinpumpa på alle E34. Dvs. samme på 518i som på M5 3.8 med 340hk.
verticalescape Skrevet September 22, 2007 Skrevet September 22, 2007 Det er den samme bensinpumpa på alle E34. Dvs. samme på 518i som på M5 3.8 med 340hk. Men han har jo E28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå