Bmw4life Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 hei, jeg har en e34, så har jeg lyst på 4 punkt seler, hvordan kan dette lettest å finest la seg gjøre når jeg fremdeles vil ha baksetene, er det mulig å få festet selene i gulvet? eller muligens i tak? lurer også på om en intercooler kan brukes på motor uten turbo? om det har noen effekt i det hele tatt?
Gjest Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 på en turbo motor går innsugluften først gjennom turboen (som er vanvittig varm) , der det blir kompirmert.. dette fører til temperaturstigning, og dermed mindre luft per masse (massetetthet). Derfor lar du lufta gå gjennom en radiato (IC) slik at lufta ute får kjøle ned den varme lufta. På en sugemotor suger den lufta uteifra, ingenting som varmer den. da kan den heller ikke kjøles ned med den samme lufta som den tar fra.. for å svare kort: NEI 4 punkts seler vet jeg ikke...er ganske sikker på at du ikke får det godkjent.. det vanlige er jo å feste det i baksetet, men skal du ha det der går jo ikke det.. ville aldri brukt tid og krefter på noe sånt.. er så sinnsykt mange andre ting du har å fikse så lenge du har en bmw..
Ad|oS Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Når det gjelder sele så kan du lese i Tommy's tråd der han har montert dette. Ligger både bilder av hans montering, og et annet sett i tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... mp&start=0
Bmw4life Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 på en turbo motor går innsugluften først gjennom turboen (som er vanvittig varm) , der det blir kompirmert.. dette fører til temperaturstigning, og dermed mindre luft per masse (massetetthet). Derfor lar du lufta gå gjennom en radiato (IC) slik at lufta ute får kjøle ned den varme lufta. På en sugemotor suger den lufta uteifra, ingenting som varmer den. da kan den heller ikke kjøles ned med den samme lufta som den tar fra.. for å svare kort: NEI ok, takk takk, kan jeg bytte ut den originale radiatoren min med en intercooler da, sånn får syns skyld??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå