Gå til innhold

e-39 problemer med automat

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen har rullet 200k! og har skjedd 2ganger at den henger på giret! må slå den over i manuell og så da når jeg putter den i D så girer den fint igjenn!

Dette har vel ingenting med olje i kassa å gjøre men om det er noe føler ellerno?

Noen som har vert borti samma problem?

Takk for svar :)

//Vegard

Skrevet

Vipp opp dekselet rundt girspaken og sprut rikelig med w40 eller lign på alt nedi der,har du prøvd om den går normalt på sportmodus,hvis den gjør det så er det jo ett alternativ til manuellt og vanlig automat.(sportmodus er spaken kun til venstre)men det vet du sikkert.

Skrevet

ja alt virker ok.. når jeg vanligvis legger den i S så girer den hjærne ned et gir.. og M-funksjonen funker som bare det..

Men kan vippe opp dekselet å spraye noe kontakt spray ellerno 565 ...

Det dekselet..vippes det opp i bak kant eller forkant..(så slepper jeg å lage noen stygge merker:) )

Takk for svar

Skrevet

Emnet har vært oppe tidligere her. Det er sagt at årsaken kan være en dårlig abs-sensor. Søk i gamle innlegg.

Jeg har opplevd det samme selv, men i sommer har det ikke skjedd. Det kan lekke vann inn til spolen i abs-sensoren, det er visst det som knekker den. Har kun lest dette på nettet, men det høres fornuftig ut.

Jeg smurte på litt silikon på overgang kabel/sensor på den jeg hadde ute da jeg skiftet hjullager venstre foran, fordi den så tvilsom ut. Kanskje fikk jeg reddet den sensoren, og den var årsaken til at automaten oppførte seg rart. :?

Skrevet

når du igrunn sier det så får jo den forbaska kassa signaler fra abs sensorene ja.. har ikke sett at lampa har lyst men kan gå inn å lese feilkoder å se.. takker :)

Skrevet

dette skjedde med meg i ny og ne også... jeg kom frem til den konklusjonen at dette var bare når jeg gav mye gass, så jeg tenkte i mitt hode at den ikke ville gire opp fordi den "trodde" jeg skulle gi på mer... hehe, er jo mulig at kassen er smartere enn man tror :lol:

Skrevet

Eller at den rett og slett er stokk teit.

Den såkalt intelligente kasse løsningen er noe hærk mener jeg.

Jeg personlig vil jo for pokker at bilen skal gire når jeg slipper gassen, og ikke henge igjen på 5000 rpm i flere sekunder etter pådrag.

MØKK!!

Skrevet

Ja opplevde akkurat det samme på min forrige E39 523iA et par ganger.. Den ville ikke gire opp før jeg smalt den over i manuell og tilbake igjen... merkelig..

• 2 months later...
Skrevet

Har lest ut feil koder.. ingen feil.. hørt me bmw figur.. og konklusjon stemmer nok.. i bakker,særlig bratte bakker så holder den mye lengre på gira , me for eks litt godt pådrag i bakke så holder det ikke å bare slakke av igjenn..eller jo men d tar en stund..

konklusjon..jeg driter i det..funker som bare det å girer helt jevnt å fint.. kjærringa har en mb som har gått 100k mindre og girer jo så man nesten får et slag i bakhue og må legge fjøla heeelt i bånn for å få noe feedback..(olje å alt er skiftet på begge)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...