Gå til innhold

Motorproblemer med e46


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en e46 319 99 modell som jeg har en del tull med. De første minuttene jeg kjører (uavhengig om den er varm eller kald) så er det på en måte noe som bremser motoren, og jeg må lirke den opp på turtallet, for så å skifte gir fortest mulig. Slik hindrer jeg at ikke hele bilen rister fram og tilbake på grunn av ujevn motorgange på høyere turtall (2500 og opp. Etter noen minutter virker det som det som "holder igjen" motoren løsner, og alt virker fint. Men hvis jeg stopper motoren og venter en halltime, for så å starte igjen, så går den veldig ujevnt på tomgang (detter ned mot 500), og motoren har nesten ikke noe kraft når jeg skal kjøre, og som nevnt tidligere må jeg gire fortest mulig for å holde den på lavt turtall.

Alle disse problemene forsvinner når jeg drar ut ledningen til luftmassemåleren, og på grunn av dette har jeg byttet måleren, men problemet forsvant ikke helt, og nå er det nesten like gale som før.

Har også kjørt diagnose på bilen, og får opp disse feilene:

# Intake air temperatur sensor (ligger i samme sensor som luftmassemåleren?)

# Lambda regulation

# HFM sensor (Heat flow meter?)

Er det noen som har opplevd det samme eller har peiling på hva som kan være gale?...begynner å bli litt oppgitt nå..:cry:

Takke for svar!

Anders

Skrevet

ja det er det jeg også har kommet frem til...men luftmengdemåleren er jo byttet...så det må våre noen andre sensorer som ikke fungerer som de skal :(

har forøvrig nettopp byttet motorolje, oljefilter, luftfilter, tennplugger (kjørte motorrens før jeg byttet dette) og oljedampretur-slangen uten at dette ga noen merkbar effekt på problemet..

  • 1 month later...
Skrevet

Ja skal gjøre det...har fortsatt mistanke om at det er luftmengdemåleren, og at jeg har ødelagt den nye fordi jeg ikke resatt de gamle verdiene før jeg monterte den nye...ikke vet jeg :cry:

Skrevet

hadde de samme problemet med min e46 318i.. skiftet slangen og venilen som går til veivhuset.. den var øydelagt.. men måtte skifte luftmassemåleren for at det skulle fungere slik den skulle.. du kan prøve å koble ut LMM menst bilen går.. då ska der vere forskjell vist den er gåen..

Skrevet

lyser den gule motorindikasjonen me dej?? når ej skiftet slangen og ventilen til veivhuset (på grunn av morkna slange) forsvant motorindikasjonen når vi slette feilen på verksted.. men dei fant ikkje ut nåke av at LMM var gåen (den kom ikkje opp på diagnosa).. so ej for heimatt å tok ut kontakta på den å fant ut at den va gåen.. dei påsto at det var feil plogga på bilen.. etter att eg hadde skiftet til uorginale plugger.. til orginale (800kr for 4 stk) men vart ikkje nåke beire av dei... so ej håper at du finner ut av de:P

Skrevet

Hei

Jeg har faktisk skiftet oljereturslangen til veivhuset fordi den var morknet og rimelig tett, men jeg merket ikke noe forskjell...og nå kjører jeg uten luftmassemåleren koblet til fordi da går den mer som den skal...når jeg kjører med llm'en tilkoblet et bilen dø som en sild.. :?

Skrevet

Er no LLM din som har gått,men har du kjørt sånn lenge kan lamda'n har gått også. Den skal jo ikke ha for mye dritt på seg,ganske ømfintelige greier.. For har LLM gått har den kanskje fått for mye bensin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...