Gå til innhold

diesel pumpe e46 320 gåen

BMWindividual
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen her i forumet opplevd problemer med insprøytingspumpe i 320d (2000 mod).Bilen har gått 150 000 km.Er dette vanlig problem på denne motoren ?

Fikk ikke startet bilen, sendte på verksted og etter mye gjeting ble den koblet til diagnose.Meldingen fra diagnosen sier at insprøtinspumpa er gåen.Motortekknik i skien skal ha 20.000-kr for ny pumpe ferdig instalert.Selv synes jeg at dette er svært dyrt.Derfor ble det en del nettsøk.Ringte til BMW I NÜNRNBERG Tuskland for å undersøke prisen på en slik pumpe.Ikke oversskende så kostet den 1309 € ca 10200 nok. det var ca 6000,- kr biligere en her til lands. Har ikke bestilt pumpa enda men vurderer å gjøre det til mandagen(fra tyskland).

Er det noen som har en slik til salgs kanskje?

Det var en del motorer til salgs fra 12000 (136hk)kr til 18000(150hk) komplett med girkasse,har også tenkt å kjøpe en hel motor pluke ut pumpa reparere den gamle så selge motoren, men det blir så mye jobb med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen stor overaskelse at den pumpa ryker, den er visst dårlig og

vanskelig å overhale, vi fikk beskjed om å kjøpe ny av de som overhaler dieselpumper, den er som du sier DYR, ca 16 000 på gs bildeler, fint om du sier ifra hva det blir til for jeg har ikke kjøpt pumpe enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ta en telefon til Fyksen Bilservice på Lillehammer. De reparerer disse pumpene, tror nesten ikke det er noen andre her til lands som gjør det.

Har hatt pumpa fra min -99 320d inne til reparasjon etter at den stoppet uten forvarsel under kjøring. Det var da en elektronikkmodul inne i pumpa som var defekt. Hele reparasjonen kom på ca 10000,- mener jeg å huske, og det var for ca 1,5 år siden. Demonterte og monterte pumpa selv; skal det gjøres på verksted så må du regne med ca 6000,- bare for arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen stor overaskelse at den pumpa ryker, den er visst dårlig og

vanskelig å overhale, vi fikk beskjed om å kjøpe ny av de som overhaler dieselpumper, den er som du sier DYR, ca 16 000 på gs bildeler, fint om du sier ifra hva det blir til for jeg har ikke kjøpt pumpe enda. :)

Bestiller ny fra tyskland til mandagen, bedre ny en nyoverhalt til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...