Gå til innhold

Hvordan blir det med 427 utveksling!? :O


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får låne/kjøpe en billig diff uten sperre til min e30 320i

Tror de er 369 eller noe slikt på min orginalt. på den platen der de skal stå er så dårlig at de er uleslig... Men de er i alle fall orginal 320 diff u/sperre.

Også den eg får er 427. vil de bli heilt jævlig å kjøre med?

Topp fart er ikke så veldig høg prioritert men aks der i mot er jo konge ;)

Noen som har en formeining?

Skrevet

Du mener vel utvekslingene 3,69 og 4,27 du.

Med 4,27 vil du få bedre akslerasjon.

så lenge ikke girene blir overdrevent korte så vil det ikke bli så jævlig å kjøre med.

Hvis du søker rundtom på nettet skal du kunne finne en utvekslingskalkulator som regner ut hastighetene i hvert av girene for deg, men da er du avhengig av også å vite utvekslingene på hvert av girene dine.

Har desverre selv mistet linken til den kalkulatoren.

Sikkert noen her som har en formel på hvordan man regner det ut også går jeg utifra.

Skrevet

monterte 4,27 diff på x320'n min, og visst jeg ikke husker helt feil så hadde jeg ca 2500 i 80km/t og ca 3000 i 100km/t

synes ikke det var helt forjævlig å kjøre med, men kan vel kanskje bli litt slitsomt visst du kjører motorvei i 100+ lenge i strekk.

hadde 4,10 diff fra før, så jeg merka ikke så stor forskjell når jeg bytta.

Skrevet

Fin kalkulator! Men det er jo ikke så vanskelig å regne selv.

Finn hjulets omkrets målt i meter: dekkdiameter x 3,14 (pi)

Turtall x omkrets / girutveksling / diff.utveksling / 60 = hastighet i m/s

Gang med 3,6 så blir det km/t.

Dekkdiameter vil sikkert variere litt avhengig av dekktrykk og hastighet.

Skrevet

Eg har 100 km't på 3000omd på 5gir nå.. så da har eg sikkert en annen utveksling en eg( trodde 3,69 eller 1.91.)

Da kan jo dette her bli litt vell om eg går fra utveksling 3,69 med 100 på 5gir med 3000rpm . til 100 på 5gir så blir jo de sikkert 4500-5000 rpm på 100km't :o

Skrevet

kan jo hende du har 4,10 da? slik som jeg hadde på min 88mod 320i.

(kjørte med 9x16" felger med 215/40-16" dekk)

etter jeg bytta til 4,27 så hadde jeg somsagt 3000rpm i 5'te i 100km/t.

det merkeskiltet på diffen var veldig uleselig på min og, men peisa på med wd40 og skrapa bort rust og dritt med et skrujern så kom talla fram igjen.

Skrevet

Kjører med 225/16-45 bak. skal prøve å få fram talla på diffen i mårra.

Men fikk en annan diff i dag pga den som eg med 4.27 bruker han selv til han får tak i en sperre dif..

Den diffen eg fikk nå var 3.29 eller 3.39 husker ikke i heilt i hodet. men de skal vell gå så lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...