Sir Hofstad Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Skal på kurs med representanter fra Castrol i morgen. Er det noen som har noe de lurer på skal jeg viderebringe spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Ja kan du spørre om motorrens og hvordan dette bør gjøres (type olje i sammen med slik rens m50b20)? F,eks qmi rens sammen med castrol. Regner med at de fleste kun bytter motorolje, andre steder som enn bør skifte olje i intervaller (gearkasse)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Ja, takk. Spør hvorfor man får ventiltikk med noen oljer, andre ikke. Still spørsmålet for både hydrauliske og stive løftere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Jeg har masse spørsmål om olje, men jeg har problemer med å finne kvalifiserte svar hos noen jeg stoler på. Alle sier forskjellige ting, og de som selger olje kan man sjelden høre på. Kjører nå Castrol TWS Motorsport 10W-60 på M5en, men Castrol selv anbefaler Edge 0W-40, samtidig som de påstår oljemengden er 8 liter, som jo er bullshit. Da begynner jeg å lure på hva som er riktig og ikke i smøretabellene de har. Lottotildeling av oljemengder og typer? De som selger olje er jeg tilbøyelig til å tro at som oftest ikke vet hva de prater om, og mer enn gjerne selger deg det de har mest avanse på. Riktig nok hadde jeg motsatt erfaring her om dagen, var på BilXtra i Tønsberg og lurte på om Valvoline kanskje hadde noe som dugde på S-motoren, men han jeg traff der, en litt eldre kar, var faktisk så ærlig at han sa at han hadde ingenting som kunne brukes på den motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 M-biler, Alpina og lignende skal ha motorsport oljen. Dette står eller har stått et sted på bilen din, det står sikkert i bruksanvisnigen også. Som du ser i smøretabellen til Castrol står det brukstype normal. Så hvis du bare kjører pent med bilen din kan du trygt bruke Edge el.lign. Da sparer du noen kroner også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Ja, men samtidig er det nok av folk som mener TWS er drit. Og så befinner vi oss jo i Norge da - med kalde vintere alle andre steder enn sørlandskysten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Nok en grunn til å kjøre på tynn olje. Men jeg hadde ikke besøkt Rudskogen med slik olje for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Jeg holder en knapp på Red Line, vet ikke helt hvorfor men olja de har til differ er noe av det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 TWS er faktisk flytende helt ned til -42, så det er ikke så ille som en kanskje skulle tro. Jeg har nettopp hatt på TWS nå, og skal kjøre med den i vinter, så får vi se da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 går du teknisk/høyskole som maskinist siden du får dette kurset Ske1eton? har vært med på et lignende kurs når jeg gikk skole, var også da representanter fra castrol, å desse karene kunne det de snakket om, var faktisk ganske ærlige, var faktisk ganske lite reklame av egne produkt... leser denne meldingen litt sent, men spurte du eller noen andre om hvordann de stilte seg til "teflon" tilsettninger i motor olje til vanlige biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 29, 2007 Share Skrevet September 29, 2007 Fikk du noe svar og lærdom fra dette kurset Ske1eton? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå