Gå til innhold

Smørekurs med Castrol

Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Ja kan du spørre om motorrens og hvordan dette bør gjøres (type olje i sammen med slik rens m50b20)?

F,eks qmi rens sammen med castrol.

Regner med at de fleste kun bytter motorolje, andre steder som enn bør skifte olje i intervaller (gearkasse)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse spørsmål om olje, men jeg har problemer med å finne kvalifiserte svar hos noen jeg stoler på. Alle sier forskjellige ting, og de som selger olje kan man sjelden høre på. :roll:

Kjører nå Castrol TWS Motorsport 10W-60 på M5en, men Castrol selv anbefaler Edge 0W-40, samtidig som de påstår oljemengden er 8 liter, som jo er bullshit. Da begynner jeg å lure på hva som er riktig og ikke i smøretabellene de har. Lottotildeling av oljemengder og typer?

De som selger olje er jeg tilbøyelig til å tro at som oftest ikke vet hva de prater om, og mer enn gjerne selger deg det de har mest avanse på. :roll:

Riktig nok hadde jeg motsatt erfaring her om dagen, var på BilXtra i Tønsberg og lurte på om Valvoline kanskje hadde noe som dugde på S-motoren, men han jeg traff der, en litt eldre kar, var faktisk så ærlig at han sa at han hadde ingenting som kunne brukes på den motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-biler, Alpina og lignende skal ha motorsport oljen. Dette står eller har stått et sted på bilen din, det står sikkert i bruksanvisnigen også.

Som du ser i smøretabellen til Castrol står det brukstype normal. Så hvis du bare kjører pent med bilen din kan du trygt bruke Edge el.lign. Da sparer du noen kroner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går du teknisk/høyskole som maskinist siden du får dette kurset Ske1eton?

har vært med på et lignende kurs når jeg gikk skole, var også da representanter fra castrol, å desse karene kunne det de snakket om, var faktisk ganske ærlige, var faktisk ganske lite reklame av egne produkt...

leser denne meldingen litt sent, men spurte du eller noen andre om hvordann de stilte seg til "teflon" tilsettninger i motor olje til vanlige biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...