Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en M60B40 fra e32 740 org 280 ca hk , chippa ifølge han som tok bilen inn i landet til 300hk. jeg tenkte sku prøve å bli kvitt,

motoren kommer fra som sagt en e32 740 som er tidligere gått for noe ambasade greier i tyskland, den har rulla 59 000 km ingen ulyder ect.

har og girkasse ledningsnett m.m

Pris har jeg ikke fastslått. er bare til by , får jeg ikke litt for den sparer jeg den.

mvh André

91648820

Skrevet

No problemo :wink:

Kopiert fra Wikipedia:

Nikasil-problematikk

BMW benyttet Nikasil, en legering av aluminium, nikkel og silikon som sylinderforinger i M60-motorene. Nikasil reagerer med det høye svovelinnholdet i bensin av lavere kvalitet, som i deler av USA. Reaksjonen som dannes gjør skade på den øverste delen av sylinderen, hvor det er mest kontakt mellom bensinblandingen og sylinderforingen. Disse skadene forårsaker lav kompresjon i forbrenningskammeret.

Den eneste løsningen på dette problemet er å erstatte sylinderforingene med Alusil-foringer, som ikke reagerer på svovel på samme måte. Etter at problemet ble avdekket utstedte BMW en utvidet seks år/160.000 km garanti for reparasjon av disse skadene uten kostnad for bileier.

Motorene kan identifiseres ved hjelp av serienummeret som er stemplet inn i motorblokken:

M60B30:

1 725 970 - Nikasil

1 741 212 - Nikasil

1 745 871 - Alusil

M60B40:

1 725 963 - Nikasil

1 742 998 - Nikasil

1 745 872 - Alusil

Skrevet

Det har jo ingenting å si om det er nikasil eller alusil belegning hvis du kjører i Norge da. Det er jo bensinen i USA som er veldig svovelholdig og dårlig. Bensinen i Norge er ikke.

Skrevet
Det har jo ingenting å si om det er nikasil eller alusil belegning hvis du kjører i Norge da. Det er jo bensinen i USA som er veldig svovelholdig og dårlig. Bensinen i Norge er ikke.

Ehh.. er ikke helt konge den bensina man får kjøpt i Norge heller da.. Kjenner en kar som tok prøver av 95 blyfri på forskjellige bensinstasjoner, og flere av dem var nede i 86-87 oktan.. Det er ikke bra! :roll:

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...