andreee Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 Har en M60B40 fra e32 740 org 280 ca hk , chippa ifølge han som tok bilen inn i landet til 300hk. jeg tenkte sku prøve å bli kvitt, motoren kommer fra som sagt en e32 740 som er tidligere gått for noe ambasade greier i tyskland, den har rulla 59 000 km ingen ulyder ect. har og girkasse ledningsnett m.m Pris har jeg ikke fastslått. er bare til by , får jeg ikke litt for den sparer jeg den. mvh André 91648820
Jonner'n Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 motoren har org 286 hk.. er det automat eller manuell kasse som sitter på?
andreee Skrevet September 25, 2007 Forfatter Skrevet September 25, 2007 rundt der en plass tenkte jeg ja! sitter å lurer på om jeg skal spare og putte i en e30
E36Cab1 Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 Kan du sjekke serienr på motoren om det er Nikasil eller Alusil foringer på denne?
Stian Børresen Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 Kan du sjekke serienr på motoren om det er Nikasil eller Alusil foringer på denne? Hva er forskjellen? Del gjerne hva du tenkte på
E36Cab1 Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 No problemo Kopiert fra Wikipedia: Nikasil-problematikk BMW benyttet Nikasil, en legering av aluminium, nikkel og silikon som sylinderforinger i M60-motorene. Nikasil reagerer med det høye svovelinnholdet i bensin av lavere kvalitet, som i deler av USA. Reaksjonen som dannes gjør skade på den øverste delen av sylinderen, hvor det er mest kontakt mellom bensinblandingen og sylinderforingen. Disse skadene forårsaker lav kompresjon i forbrenningskammeret. Den eneste løsningen på dette problemet er å erstatte sylinderforingene med Alusil-foringer, som ikke reagerer på svovel på samme måte. Etter at problemet ble avdekket utstedte BMW en utvidet seks år/160.000 km garanti for reparasjon av disse skadene uten kostnad for bileier. Motorene kan identifiseres ved hjelp av serienummeret som er stemplet inn i motorblokken: M60B30: 1 725 970 - Nikasil 1 741 212 - Nikasil 1 745 871 - Alusil M60B40: 1 725 963 - Nikasil 1 742 998 - Nikasil 1 745 872 - Alusil
Stian Børresen Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 Se der, lærte jeg noe nytt i kveld også. Ellers lykke til med salget av motoren;)
Anderslien Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Det har jo ingenting å si om det er nikasil eller alusil belegning hvis du kjører i Norge da. Det er jo bensinen i USA som er veldig svovelholdig og dårlig. Bensinen i Norge er ikke.
eldiablo Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Det har jo ingenting å si om det er nikasil eller alusil belegning hvis du kjører i Norge da. Det er jo bensinen i USA som er veldig svovelholdig og dårlig. Bensinen i Norge er ikke. Ehh.. er ikke helt konge den bensina man får kjøpt i Norge heller da.. Kjenner en kar som tok prøver av 95 blyfri på forskjellige bensinstasjoner, og flere av dem var nede i 86-87 oktan.. Det er ikke bra!
andreee Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 kan godt finne ut av det uansett om du vill,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå