Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt og sett rundt her på forumet en liten stund nå, men har ett par spm. ang dette.

Kjøpte en vinterbil (M20B20) forrige helg.. Det første som skjer er at tempmåler inne i bilen lever sitt eget liv, plutselig funker den, for så å slutte å fungere. Dårlig kontakt?

åpnet lokket på eks-tanken, og så fort at vannet er orange/brunt... rustvann? noen grunn til dette? (er tydeligvis ikke frostveske)Når jeg kjører, og bilen har litt motstand, som oppoverbakker, blir den veldig varm, vannet koker og renner over når jeg tar av lokket på eks-tanken.

Hva kan være grunnen til dette? Varme i bilen fungerer som bare det! Er ikke noe værre når den står på tomgang enn når jeg kjører den. Bilen bruker litt vann, så må etterfylle litt når jeg har kjørt ett stykke.

Håper virkelig det er et lufteproblem, for har ikke planlagt å legge ei krone til i den bilen... Synes også det er dårlig av selger å ikke opplyse om dette (samt mange andre feil og mangler på bilen)

Skrevet

Rustvann, kan det være på tanken ja. Sikker på den har kjølevæske og ikke bare vann?

Løsninger på temp-problemet ditt kan være lufting.

Sett bilen i oppoverbakke og skru opp lufteskruen på termostathuset.

Hjelper ikke det skru opp termostathuset å sjekk termostaten, kan hende den aldri åpner.

Det kan du sjekke ved å putte den i en kjele med kokende vann.

Skjer det ingenting - kjøp ny (100,-).

Hjelper ingen av delene kan du si ifra, så kan jeg kanskje komme med flere tips

Hehe.

Lykke til

Skrevet

Tempmåleren og viser er kjente problemer. Ta ut instrumente, del det opp, rens kontakter osv med contact cleaner. Da funker den sikkert mer tilfredstillende :)

Er skrue bak instrumentet som holder tempviseren på plass , den må være skrudd ordentlig til. (ikke overdrevent hardt da plasten rundt er nok sliten)

Brunt vann gjør ikke stort så lenge det ikke er olje i det. Det kjenner du lett ved å dyppe 2 fingre i tanken å gni de mot hverandre (utenfor tanken). Glir de lett mot hverandre (som om det er olje du har på fingrene) så er det olje og ikke bare rustvann. Da kan du nærme deg ett svar på varme problemet ditt..

Men prøv å luft å skjekk termostat som nevnt ovenfor.

Skrevet

Vær sikker på du har noe frostvæske også i.

for det første så slipper du rust i kjølesystemet,

for det andre, vann fordamper uten frost veske så det kan være der vannet forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...