mrb666 Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 Jeg har en BMW 523 E39 Touring, 98-modell. Jeg har i lengre tid vært plaga med kjølevæskelekkasje på den. Klarer ikke å lokalisere hvor den lekker, men det virker som om at frostvæska blir pressa ut av slangene. Har skifta 2 pakninger på den. Det hjalp ikke. Fikk den på verksted hvor de skifta termostat og termostathus på den, for de mente det var der lekkasjen lå. Alt vel da jeg fikk den tilbake, men 2 dager etterpå var det på'n igjen. Temperaturen steg og den begynte å koke. Samboeren min klarte og lure den forsiktig og steppvis tilbake til verkstedet. Hun stoppet med en gang tempnåla nærma seg rødt. Verkstedet mistenker at toppakninga er problemet, og at den suger inn luft der, men de kom ikke til å begynne med den før der 200% sikker på at det er den. Det er ikke vann i olja eller motsatt. Håper noen har vært borti samme problemet og kan dele litt kunnskap. Hadde planer om å kjøpe en 50"" tv i neste uke, men det går fort i vasken hvis toppakninga må byttes.
Hyggmaister Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 Røyker bilen mye? Om den lekker i toppakninga, vil det jo komme damp i eksosen, og dette fører da til eksos som røyker ganske mye..
mrb666 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Skrevet September 24, 2007 Har tenkt på det. Har jo en ganske stor stuss bak der, men tror ikke den ryker mer enn den skal. I såfall bør jo verkstedet se det.
Maloi Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 har bilen din en type "varmetermos" som jeg vet det er på noen E39`er. Denne bruker til å lagre noe av kjøleveska di for å holde den varm til du startet igjen så motoren skal bli fortere varm. har hørt om noen som først bytta toppakkning, så bytta di hele motoren, pga det ikke ble bra osv... mente det var sprekk i kjølekanler. Husker ikke helt hvordan det var.. men til slutt var det da den "termosen" som det var noe lekkasje i eller.. få værkstedet ditt til å sjekke om du har sånn.
Hyggmaister Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 har bilen din en type "varmetermos" som jeg vet det er på noen E39`er. Denne bruker til å lagre noe av kjøleveska di for å holde den varm til du startet igjen så motoren skal bli fortere varm. har hørt om noen som først bytta toppakkning, så bytta di hele motoren, pga det ikke ble bra osv... mente det var sprekk i kjølekanler. Husker ikke helt hvordan det var.. men til slutt var det da den "termosen" som det var noe lekkasje i eller.. få værkstedet ditt til å sjekke om du har sånn. (maloi: du har skriveleif i avataren din )
mrb666 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Skrevet September 24, 2007 har bilen din en type "varmetermos" som jeg vet det er på noen E39`er. Denne bruker til å lagre noe av kjøleveska di for å holde den varm til du startet igjen så motoren skal bli fortere varm. har hørt om noen som først bytta toppakkning, så bytta di hele motoren, pga det ikke ble bra osv... mente det var sprekk i kjølekanler. Husker ikke helt hvordan det var.. men til slutt var det da den "termosen" som det var noe lekkasje i eller.. få værkstedet ditt til å sjekke om du har sånn. Dette var ett interessant tips. Synes bilen blir veldig fort varm etter at den har stådd ei stund. Skal tipse mekkerne om det.
Fliid Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 Røyker bilen mye? Om den lekker i toppakninga, vil det jo komme damp i eksosen, og dette fører da til eksos som røyker ganske mye.. Da skal det være snakk om mye, med stor strek under. Har en M20B20 som ryker noe, bruker ikke vann osv. Toppakning er tett. Så dette med eksosen ser man med engang da bilen går som en dass å du sitter der med snøhvit bak bilen din. I slike tilfeller er man ikke usikker engang¨på hva det er Tror nok problemet ditt ligger en heeelt annen plass enn at vannet kommer i eksosen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå