B m w 5 2 5 i Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Har vært og sett på diverse subber og har fått en god pris på 2 Kicker Solo-BaricL5 10" i kasse og en MAC monoblokk forsterker. Er veldig grønn på dette, så derfor spør jeg dere her inne, er dette en god sub? Og hva er fordelene/ulempene med 2 10" kontra 2 12"? Og til slutt, noen som vet noe om MAC forsterkere? Husker ikke i farten hvilken forsterker det er snakk om, tenker på merket MAc generelt.. Takk til de som tar seg bryet med å svare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 hvor og evnt hva skal du betale for det..? ikke hørt om MAC forsterkere såvidt jeg husker, men kickerene er forsåvidt oki. man sparer litt peng på å bygge kassen sjøl, så da kan man heller bruke mer på komponentene. nøyaktig hvilket utstyr du lurer på er en fordel for et bedre svar 2stk 12" i samme serie/type som 12", for å få rett samenligning, gir enkelt og greit mer bass/lyd..men trenger også større kasse. -stig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 En 10" vil føles kjappere enn en 12", men du får ikke like dyp og fyldig lyd. Selvfølgelig vil en 10" til 5lapper lyde bedre enn en 12" til 500kr... Du skjønner tegninga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 uansett hvilken størrelse du velger av subwoofer, så er den nok like kjapp.. lyd er hertz, hertz er sving. pr. sekund, så feks 35hz er 35 sving. i sekundet, noe en sub gjengir uansett størrelse. men..putter man et element i en feil beregnet/kalkulert/bygd kasse vil det kunne høres treigt ut..uansett størrelse. -stig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet September 25, 2007 Forfatter Share Skrevet September 25, 2007 DS10L5 er navnet på subbene. Ble litt klokere av de svarene, men : Hvis vi snakker samme forsterker, en mac digital monoblokk til ca 5000kr, hva er å foretrekke, 2 10" eller 2 12"? Kassene er laget av Kicker, så jeg regner med de stemmer overens med subbene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 er det MacAudio forsterker du mener eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 oki da er jeg med har hatt av de før, og har funket oki, men ikke peiling på hvordan de nye funker.. jeg kjøpte mine forsterkere hos www.morel.no , og monoblokka på ca.1500wrms @ 1ohm kosta ca.3300,- og den andre på 4x100wrms kosta ca.2700,- og de funker knallbra sammen med subbene og høyttalere. syns jeg da -stig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet September 30, 2007 Forfatter Share Skrevet September 30, 2007 oki da er jeg med har hatt av de før, og har funket oki, men ikke peiling på hvordan de nye funker..jeg kjøpte mine forsterkere hos www.morel.no , og monoblokka på ca.1500wrms @ 1ohm kosta ca.3300,- og den andre på 4x100wrms kosta ca.2700,- og de funker knallbra sammen med subbene og høyttalere. syns jeg da -stig De nye MacAudio funker bra de og! Endte opp med to 10" av den enkle grunn at 12 tommerne ikke fikk plass i bagasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå