Gå til innhold

Ulyd i girkasse E36 '95 325i cab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 95-modell 325 cab og i det siste har det kommet en ulyd i girkassa når jeg girer, både opp og ned. Den er kun der når jeg girer. Det høres akkurat som det skrangler inni selve girkassa hver gang jeg bytter gir. Noen som har noen idé om hva dette kan være?

Bilen har gått 170 000km hvis den informasjonen kan være til hjelp.

Takker for all hjelp.

Skrevet

Var akkurat ute og sjekka nå. Motor igang, bare tråkke inn clutchen. Ingen lyd. Kommer kun lyd så fort jeg begynner å flytte girstanga rundt omkring.

Skrevet

Var ute og kjørte litt idag, og ikke dag var ikke lyden like ille. Kommer innimellom. Høres nesten ut som noe er løst der. Er det uansett noen krise å kjøre rundt sånn for en liten stund?

Skrevet

Burde sjekke om det er nok olje på den ihvertfall.

Utover det, så får du nesten vurdere selv om du vil fortsette og bruke den slik den er.

Alt som ikke er som det skal være, har jo en potensiell mulighet for og havarere.

Lurer i tillegg på om den lyden du hører kjennes i girstangen i det du girer om.

Blir det en slags skrapelyd just i det du fører stanga ann mot neste gir og du kan kjenne det vibber litt i hånda/stanga så er det vel syncro ringene som sliter litt vil jeg si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...