mr.goldfinger Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 Skal nå av sted å sjekke en M5( E-34) med planer om handel, og da dette er min første(kanskje siste bayer) vil jeg spørre her. Hva må/bør sjekkes for å sikre at jeg ikke kjøper den berømte katta i sekken? Hva er spesielle problemer for disse bilene (Dette er snakk om orginal M5)? Fyr på masse tips så jeg blir ør og svimmel
Sandersen Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 var en tråd oppe om det for en lita stund sia her er uansett noen tips jeg hadde lagra på et dokument: Ellers så er det typiske for E34; Rust ved bensin fyllings flappen, rust i hjulbuer, rust ved jekke punkter og vær opmerksom på at side skørtene på M5'en skjuler kanalerne og jekke punktene ganske bra, så se ordentligt etter, Ulyder fra diffen og drivverket. Finn en stor bred rundkjøring uten trafik, kjør inn i 2gear trykk speederen i bunn og gi et hurtigt tryk og slip på clutchen så den kommer op i en 5K rpm, da skal den kaste røven ut og drifte pent uten det mindste slurring i clutchen.......vær bare opmerksom på at den kommer fort Very Happy Olje lekasjer fra motor, gearkasse og diffen, Hvis du har mulighet ville jeg skrue av rattet (Mener det er 22mm mutter) og skrue ut de 2 små stjerne skruene som holder Instrument Cluster, ta det ut og sjekke at der sitter en plastik plombering over Coding Pluggen. Mangler denne plastik plombering kan Code pluggen tas ut og der kan vere jukset med kilometer. Sjekke motor olje for hvitt guffe, Sjekke kjølevæske for olje, Ta opp baksetet (Sæt deg i setet og dra fronten kraftigt opp i et ryk på hver side) og se etter vann eller rust som indikere at der har vert vann her, Se også gjerne under gulvmatterne (helt nede ved karossen) på begge sider foran. Her må du demontere den innerste liste som holder teppet nede og stikke en hånd inn og føle etter fukt, prøv å se om du får hånden helt inn og merke langs kanalen helt fremme og så lang tilbake som du kommer. Typisk rustdannelser hvis der er lekasje på avløps rørene fra soltaket. husker ikke hvem som skreiv det men er en her på bimmers, ikke jeg som skal ha æren for det ivertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå