Gå til innhold

E 46 M52 B28 motor komplett med alt man trenger. km 54000!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må til tyskland for TUV godkjenning hvis du bygger turbo. Det er en omfattende test som det slettes ikke er sikkert bilen går igjennom hvis man ikke har satt seg godt inn i kravene de stiller ang bilen. SS performance i Skien tar på seg godkjenninger. De tar bilen med til tyskland etc. Koster litt da, men er nok verdt det hvis man vil ha det godkjent.

Får være nok offtopic nå. Har du flere spørsmål ang godkjenning, legg inn en tråd selv :D

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Skrevet

Ville nok heller brukt penger på og oppgradere 323 motoren din istedenfor, da det allerede er en 2.5 liter, skal det ikke så mye til før du har like mye hk som i 328a

Skrevet
Samme pris fortsatt ja. Synes du det er dyrt?

Synes ikke prisen er for dyr egentlig. Som kjøper vil man jo aldri betale noe som helst, men når man skal selge vil man gjerne ha gull.. sånn er vi mennesker. Men dersom km stand osv kan dokumenteres er ikke prisen her gal i det hele tatt!

Vurderer kompressor i bilen min, men klart sikkert ikke vært dumt å hatt 328 maskin først;)

Men hvordan tåler 320 kasse og drivverk den nye kraften fra 328? Bilen vil vel få et helt annet utvekslingsforhold, ikke at det kanskje gjør noe i dette tilfellet men..

Skrevet

Fikk ikke papirer med motoren. Det tenkte jeg ikke på. Men den er kjøpt fra et huggeri i sverige, og når den kom var jeg ikke i tvil om at km stemte. Motoren så rett og slett ny ut. Det ligger vel noen bilder her av den tar jeg ikke feil.

Girkasse og driv verk tåler det nok fint. Har ikke merket noe til det på min annet som at diffen strøk med,Var slakk i den allerede når jeg kjøpte bilen, så har bare ventet på at den skulle ta kvelden, men den var sliten fra før etter 200t km som kjøreskolebil. Der blir det som kjent kjørt mye i rykk og napp når ferskingene skal lære seg og kjøre bil:)

Utvekslingen blir jo litt rå da med 320 utveksling, rimelig raske girskift :) , men toppfarten blir ikke særlig mye høyere, da man har turtallet langt over effekt toppen når man passerer 200 km/t. Men går da rimelig fort opp til 180 da:) .

Forbikjøringer fra 80 i 5 gir er også da en lek:)

Samme pris fortsatt ja. Synes du det er dyrt?

Synes ikke prisen er for dyr egentlig. Som kjøper vil man jo aldri betale noe som helst, men når man skal selge vil man gjerne ha gull.. sånn er vi mennesker. Men dersom km stand osv kan dokumenteres er ikke prisen her gal i det hele tatt!

Vurderer kompressor i bilen min, men klart sikkert ikke vært dumt å hatt 328 maskin først;)

Men hvordan tåler 320 kasse og drivverk den nye kraften fra 328? Bilen vil vel få et helt annet utvekslingsforhold, ikke at det kanskje gjør noe i dette tilfellet men..

Skrevet

hvis du skal putte en 328 i en 320 så trodde jeg du må bytte det som er av drivverk...og bremser..

her snakker vi vel m3 understell og drivverk igrunnen?

uansett, lysten på den motoren =P~

du får nok solgt den hehe ;)

Skrevet

Vi snakker nok ikke mye M3 her nei desverre. Er samme understellet på begge bilene.

Er nå tross alt ikke mere enn 41 hk i effektøkning. Det er til sammenligning det samme man kan få av en god chip til en bra diesel motor.

Så er vel ikke noen revolusjon akkurat.

Ang bremser, så er det vel 4mm større skiver fremme på 328 enn 320. Å de 4 klarer man seg vel uten skulle jeg tro.

hvis du skal putte en 328 i en 320 så tror jeg du må bytte det som er av drivverk...og bremser..

her snakker vi vel m3 understell og drivverk igrunnen?

uansett, lysten på den motoren =P~

du får nok solgt den hehe ;)

Skrevet
Mye problem å sette denne i en e36?

Sitter en M52B20 i min, så burde vel passe?

Værre er det kanskje med hjernen?

går helt fint i en e36, men litt jobb.. :) har samme motoren i min, men da med 325 innsug for ekstra power

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...