Gå til innhold

sentrere clucth \ e34 525i

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. nå er jeg ganske ny på bmw. holder på å bytte motor i biln min. mangler bare å få sentrert clucthen, har en venn på strandveienauto her i trondheim. fikk låne en slik bolt jeg gjør det med. men den passet ikke inn i svinghuset.. noen som har tips til hva jeg skal gjøre ? selger de universale på biltema feks ?

mvh

Skrevet

Du tar det faen ikke på øyet. hehe, beklager, men jeg er ikke av typen som skal innbille deg at du klarer å sentrere den på øyet. Kanskje ved nok forsøk, men fins da forbanna grenser! Jeg har prøvd sentrerings settet fra Biltema, sugde noe jævlig kan du si. Det er nesten enklere og lage noe selv, bruke noe som passer og fostre opp med tape. F.eks en trekker o.l. ;) Du får og orginalt sentreringssett. Har du motoren ute på bakken og har planer om å heise den i med gir på, så kan du prøve å sentrere den med øyet, men har du motoren i bilen kan du gi faen.

Skrevet

Jeg har sentrert clutchen i min BMW to ganger på øyet, og det gikk på første forsøk hver gang. Da stod motoren i bilen. Er jo ikke vanskelig det? Gjort det på andre biler også..

Får kjøpt universalsentreringsverktøy hos Würth forresten

Skrevet
Jeg har sentrert clutchen i min BMW to ganger på øyet, og det gikk på første forsøk hver gang. Da stod motoren i bilen. Er jo ikke vanskelig det? Gjort det på andre biler også..

Får kjøpt universalsentreringsverktøy hos Würth forresten

Er noen som har'e, veit om mange som får det te og mange som ikke har fått det til. Er som med alt annet. Men er lov å prøve, det er ikke mitt førstevalg ivartfall

Skrevet

Jeg har aldri brukt noe spesial verktøy for å sentrere kløtsjen, bestandig tatt det på øyemål. Har egentlig aldri skjønt hvorfor noen trenger det verktøyet.

Har sikkert prøvd 30 ganger, har aldri hatt noen som helst problemer med å få kløtsj plata sentrert.

Skrevet

i så fall kan man ikke gjør noe feil der. vist cluthen blir ut av kurs da får du heller ikke på girkassen. så enkel er det.

man kan bruk øyen mål.

men vist man holder på og skift gir kasse på bmw veldi ofta så tar man av pikken i girkassen fra en dele kasse. da bruker du pikken til å sentrer cluthen. da går det 000.1sek å sentrer cluthen

Skrevet

Ja, det jeg mener. Er jo bare å sette den på og prøve å tre på kassa, går det ikke, prøv igjen. Evnt. skru til trykkplatta sånn at du får flytta lamellen ved å bruke litt håndkraft, da vil den skli på plass når du trer på kassa. Så når du har tatt av kassa igjen, skrur til skruene til trykkplata.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...