jensemann23 Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Må man jekke opp bilen for å kjenne slakke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 kan sikkert kjenne det under kjøring. men da kan det jo være så mye annet også. enkleste er å bruke bukk og et lite brekkjern. da kan du jo sjekke alle foringer og stag når du først er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Du kan høre klakke/klikke lyder under kjøring. Og ja, du kan kontroller om det er slakke idet mens bilen står på alle 4 hjul, er det nok slakke, kan du kjenne det da. Men det er enklest når det ikke er belastning på lenkestaget. opt: Man bruker ikke brekkjern for å sjekke slakke i lenkeledd! Da kan man ende opp med at kula detter ut! Bruk handa di og "jokk" hardt på den opp og ned, og horisontalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Du kan høre klakke/klikke lyder under kjøring. Og ja, du kan kontroller om det er slakke idet mens bilen står på alle 4 hjul, er det nok slakke, kan du kjenne det da. Men det er enklest når det ikke er belastning på lenkestaget.opt: Man bruker ikke brekkjern for å sjekke slakke i lenkeledd! Da kan man ende opp med at kula detter ut! Bruk handa di og "jokk" hardt på den opp og ned, og horisontalt. mente at han skulle bruke brekkjern på foringene, uttrykte meg vel ikke særlig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 kommer sånne stygge slag når jeg kjører i humper, så jeg regner med det kan være disse stagene. Har også en liten slakke i hjullageret på høyre foran. Kan det være det også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 opt: Man bruker ikke brekkjern for å sjekke slakke i lenkeledd! Da kan man ende opp med at kula detter ut! Da er enten du veldig sterk og hardhent, eller så er kulene dine altfor slakke og bør byttes uansett Fra "litt" spøk til alvor, så er jeg uansett enig i at du ikke trenger brekkjern for å sjekke slarken i dem. Men som sagt tidligere i tråden, så hører du også som regel "klakke"-lyd når du kjører i humper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå