Sir Hofstad Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 Hvis du skal ha med turteller må du ha fra en 4syl. de vokser ikke på trær. Det samme gjelder spidometer da utvekslingen på 6syl. er en annen. Det som er viktig er og få et spidometer med samme betegnelse i bånn av skiva.På denne bør det stå: W=0911 EG eller W=0866 EG 0,911 = 4,10-differential (315) 0,911 = 4,11-differential (316-1,6, 318) 0,866 = 3,91-differential (316-1,8, 318i, 320/4, 320i-1,8i) 0,808 = 3,64-differential (320i-2,0, 320/6) 0,762 = 3,45-differential (323i) Det er mulig og få turtelleren fra 6.syl til og passe men det krever litt kunskap en motstan + 2 trimpoter + calibrering. Det er heller ikke lagt opp for turteller i elnettet på 315,316 og 318 kun på 318i,320i og 323i Hville nok heller satsett tiden på og få bilen på veien først og så brukt tiden på "unødige" modifiseringer. Skjønte det var nok annet som måtte fixes på bilen. Når et prosjekt blir for stor har det en tendens til og aldrig bli ferdig. Var slik informasjon Onkelen var ute etter E21e til Rita er ikke prosjekt akkurat, rimelig god stand. Men hun arbeider på bilverksted og ser denne bilen som babyen sin og vil ha den tipp-topp Blitt preget av meg antageligvis... Som beskrevet tidligere her har hun nettopp byttet clutch,hjullager, eksos og greier, noe som mange av "gutta" setter bort til andre... Og jeg mente hun hadde godt av å komme seg inn på forumet fordi her finns kompetanse og folk som kan svare på spørsmål om modellen,som jeg ikke kan
rial00 Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 Tror jeg kjører på å får den orginal..... Så får jeg heller oppgradere den senere om det skulle bli ønskelig...... Er det noen som vet hvordan jeg kan ordne til noe anlegg i bilen, uten å ødelegge det orginale interiøret?? De små som står foran orginalt er sprengt..... Satte i noen andre små, men de smalt de også, så jeg må vel kjøpe noe større, men vil ikke ødelegge for mye av det orginale interiøret....... som må til om jeg skulle bygge høyttalere i døra eller no....... Noen som har tips??
rial00 Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 Instr med turteller? Ja instr.er med turteller. Tusen takk for det! Jeg gir ikke opp så lett nei.... heh... takket være onkel egentlig. Har vært dager jeg ville kaste bilen laaaaaangt å ikke se tilbake, men er veldig gla for at onkel snakka meg fra det! Har troa på denne..... Det er jo en fin bil å jobbe med, da det nesten ikke finnes rust på den heller..... Det er bare småpusk egentlig, men det blir jo vanskelig når delene er så vanskelig å få tak i, men det ser ut til at det har løst seg nå, så dette blir bra!
e21baur Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Hvordan går det med prosjektet ditt, Jeg har masse motor deler og ja. komplette delebiler, både styla og orginale !! trenger du deler ??
Rotty Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Jeg har nesten komplett orginal 323 e21 motor med hele bensinsystemet. trenger overhaling men er det noen orginalpilizei så er det bare si fra. det og noen andre deler hjuloppheng 320 osv . bare si fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå