Bmwray Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 Hei! Jeg må ha nye fjører til bmwen min siden fjørene har knekt bak, skjønner ikke hvorfor dem gjør det, har skjedd på flere bmwer jeg har hatt! Knekker nederst på begge sider bak.. Jeg har en 1997 modell 320 cabriolet. Subber det i hjulbuer med 60/40 senkesett? Har også lurt på og kjøpe 40/40 senkesett fra gsbildeler.. dem gule Jeg vil også ha en ny lyd demper som spraker og gir fra seg høy lyd! Har selv prøvd simons og supersprint på andre e36er og jeg synes ikke det er noe lyd i dem i forhold til hva man betaler, blir kansje 10% høyre og sprekere lyd bare.. kansje det er fordi dem er godkjente til bilen og eu reglene? Hva med disse lyd demperene på torshow til 1000-1500kr? Noen som vet om dem bråker mye? Jeg vil at det skal bråke og ha en grom lyd.. Hvordan få sånne universal potter til og passe? Får man kjøpt komplette rør slik at det passer rett inn på katalisatoren på bmw? Har også fått opp noen feilmeldinger. Det hele begynte med at jeg fant ut av ledningene til inne og ute tempraturen ikke var tette og dem hadde ryki og var åpene, En dag det regnet kom antispinn lampa opp at antispinnen var off også abs lampa kom opp. Etter det sluttet og regne og bilen hadde stått i garasje og det var fint vær så har det gått helt fint men nå har airbaglampa kommet på.. Hva er det som egentlig skjer med disse feil melding lampene?? Nå som det ikke regner har jeg ikke noe problemer annet en airbaglampa.. Tror dere den ødelagte ledningen til utetempraturen kan ha noe med antispinn lampa og abs lampa og gjøre? For hver gang det regner på så kommer dem på og når det er fint vær er dem av.. Hva må egentlig gjøres for og få vekk airbag lampa? Takker for svar
opt Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 det vil ikke subbe med 60/40 så lenge du har gummiklosser på demperne og riktig dekk/felg kombinasjon. du må nesten spesifisere felger og dekk hvis du vil ha mer konkret svar. hadde torshovpotte og 2,5" rakrør på en calibra tidligere, det bråka fælt hadde ikke passert pkk med den hvis den ikke hadde vært fra 91. skal du holde den potta blank og fin må du enten behandle den på et hvis før du setter den på eller pusse den annenhver dag. supersprint er noe av det bedre så hvis du ikke er fornøyd med lyden der vet jeg ikke riktig hva du vil bli fornøyd med. finnes masse å få kjøpt, kommer an på hvor mye du vil legge i. personlig ville jeg valgt supersprint eller remus. kvalitet, men det koster noen kroner. skal du ha mest mulig leven gjør du som jeg gjorde på calibraen. når du da skal på pkk setter du bare på det originale eksosanlegget.
Bmwray Skrevet September 26, 2007 Forfatter Skrevet September 26, 2007 glemte helt og si åssen felger jeg har ja hehe.. det er 225/40/18 Hvordan fikk du torshow potta til og passe? Skal få festet lyd demperen men det følger jo ikke med noe eksosrør som jeg kan sette på lyd demperen og jeg tviler på at torshow selger eksosrør som passer med alle knekkene og bøyene slik at det passer inn på katalisatoren.. Hvor stor potte i " må jeg ha til en 320 for at det passer? Ja har prøvd supersprint før men det var på en 318 og jeg kan ikke si at det ble noe bra lyd! Det ble bare en litt skarpere lyd som man så vidt hørte forskjell fra orginalen til supersprint! Nå var jo potten helt ny og jeg hadde den på bare i ca en mnd så solgte jeg hele bilen Kan jo hende det blir noe helt annet med supersprint på en 320 da.. Har også testet simons på en annen 320 jeg hadde og det ble nesten mindre lyd en hva jeg hadde med orginal potta :S Derfor tenkte jeg på en uorginal drittpotte fra torshow
opt Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 med rett innpress skal det ikke subbe. sveisa på noen hjemmesnekra braketter for å feste potta. kjøpte rør med sving på for å få det til å passe, også på torshov. jeg hadde 2x76 mm dtm look, smalt hver gang jeg fyra opp kjerra. hørtes 2 km unna med litt resonans fra fjell. ganske stor lydforskjell mellom 318 og 320 ja. forskjell mellom simons og supersprint også.
kazynor Skrevet September 26, 2007 Skrevet September 26, 2007 denne slenger jeg meg med på...har også en 320 med behov for nye dempere/fjører. dimm på dekka er 220/40/18, altså mye som du har. hadde det da passa med 40-40 senk eller 40-60 senk? er senkesett på den nå, men tror ikke jeg finner ut hvor mye det er på...
Bmwray Skrevet September 27, 2007 Forfatter Skrevet September 27, 2007 Noen som har prøvd Sportsmax M12 lyd demperen fra svendsen eksos?? Ok, trodde ikke torshow hadde rør som passer til forksjellige type biler Vet du om det er 2,1/2" på orginalpotten til bmw 320 e36?
opt Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 hvis felgene deres har innpress på 35 og ikke er mer enn 8" brede skal det gå bra med 60/40. man bør/må bytte dempere når man skal senke såpass, ellers vil noe av kjøreegenskapene og opplevelsen forsvinne. i tillegg vil man slite ut demperne veldig fort. jeg ville kjøpt bilstein b12 eller kw. det er bra saker. cluet med alle "torshovpotter" er at man må lage egne fester og evt lage overganger fra org til uorg rør. det enkleste er å bytte hele bakre delen av eksosen for så å sveise de org skjøtene på de uorg røra. en del prøving og måling må påberegnes for å få det pent. vet ikke dim på røra på 320 dessverre, men 2,5" er det ikke.
kazynor Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 felgene mine er 8,5x18...vet ikke hva inpresset er, men tror du det går?
opt Skrevet September 27, 2007 Skrevet September 27, 2007 det vil sannsynligvis gå. jeg hadde 8,5x18 på en is med kw coilovers. det gikk akkurat og den var senka mer enn 60/40. men hadde bare 2-3 mm klaring på fjærene foran. du får se på baksiden av felgene for å finne ut innpresset. er det 35 vil det gå. +- 2-3 mm vil vel også gå. men høyere innpress og coilovers går ikke. pass på å monter på org gummiklosser, det følger stort sett ikke med på senkedempere.
hav Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 Hei Jeg monterte Supersprint eksos på min 318ci og syns lyden ble ganske bra i forhold til at hvilken motor man har.Den bråker ikke for mye,men den gir en viss lyd som gjør at den høres litt bedre ut enn vanlig eksos. jeg er fornøyd med den. NB! jeg er som ikke liker at en 318ci høres ut som 328ci..så det kan bare være meg Mvh Hav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå